Górne

    Kulturystyka dla zaawansowanych

    Superserie

    Metoda dla zaawansowanych Superseria polega na wykonywaniu ćwiczeń na antagonistyczne grupy mięśni bezpośrednio po sobie, bez przerwy wypoczynkowej. Oznacza to np. po wykonaniu uginania przedramion ze sztangą przejście bezpośrednio do "francuskiego wyciskania", czyli połączenia w jednym podejściu ćwiczenia na bicepsy z ćwiczeniem na rozwój tricepsów. Takie wykonanie w jednej serii ćwiczeń na przeciwstawne grupy mięśniowe,

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla zaawansowanych, Strefa treningu  Tematy: 0

    Jak trenować efektywniej

    W tym artykule pokazuję drogę do lepszych efektów jakie może dać trening na siłowni. Zawiera on kolejną krótką relację wideo z konsultacji z trenerem Ryszardem Rećko. Tym razem głównym bohaterem będzie Marcin, który przemierza 750 km w jedną stronę by wykonać trening w towarzystwie naszego doświadczonego eksperta. Warto zobaczyć dlaczego taki dystans nie jest dla Marcina

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla zaawansowanych, Ryszard Rećko, Strefa treningu  Tematy: 0

    Jak dbać o formę po 50-tce

    Najważniejsze by się chciało Czesław (56 l.), podopieczny Ryszarda Rećko, od kilkunastu lat mieszka na stałe w Norwegii. Trenuje od najmłodszych lat różne sporty, a ulubione jego aktywności to ćwiczenia siłowe i jazda na rowerze. Mniej więcej rok temu podjął decyzję, że chce jeszcze poprawić znacząco swoją formę. Ot, taki głód życia... I uświadomił sobie,

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Strefa treningu  Tematy: , 0

    Dlaczego warto przyjmować ZMA

    Deficytowe minerały Suplementacja ZMA ma na celu uzupełnienie deficytowych dla większości ludzi minerałów: cynku i magnezu, a witamina B6 wspomaga ten proces. Przeszukując sieć można znaleźć wiele artykułów twierdzących, że ZMA często nie spełnia swej roli, a piszę tu o tym, że reklamuje się ten preparat jako booster testosteronu. Można jednak znaleźć zarówno badania pokazujące pozytywny

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Suplementacja  Tematy: , 0

    Superserie na przełamanie stagnacji

    Co to jest superseria Superseria to wykonanie ćwiczeń na antagonistyczne grupy mięśniowe, jedno po drugim bez przerwy wypoczynkowej. Często w niektórych publikacjach spotyka się błędne używania tej nazwy na określenie ćwiczeń wykonywanych na jedną grupę mięśniową. Już Joe Weider uporządkował nazewnictwo w treningu kulturystycznym i prawidłowo według nomenklatury treningu siłowego taką serię złożoną z 2 czy

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla zaawansowanych, Strefa treningu  Tematy: 0

    Wpływ odżywiania na stan kręgosłupa

    Odżywianie a kręgosłup W wieku dojrzałym stan kręgosłupa jest w zdecydowanej większości przypadków odzwierciedleniem stylu życia jakie osoba wiodła przez minione lata. Największy wpływ na kondycję naszego szkieletu ma sposób odżywiania. To właśnie dostarczanie odpowiednich substancji odżywczych w odpowiednich ilościach może spowodować, że człowiek przez długie lata zachowa prostą sylwetkę, uchroni się przed wieloma kontuzjami

    ... czytaj dalej

    Dieta, Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Plecy  Tematy: 0

    Dysfunkcje kręgosłupa a trening siłowy 2

    Co robić po odniesieniu urazu kręgosłupa Jeśli to będzie na treningu, to kryterium jest samopoczucie po ostygnięciu po ćwiczeniach. Jeśli ból jest dolegliwy i uniemożliwia normalne funkcjonowanie, to konieczna jest wizyta u lekarza specjalisty (ortopedy), w celu zdiagnozowania urazu. Jeśli możliwa jest aktywność w celu przeciwdziałaniu skutkom urazu, to na początku trzeba znaleźć ćwiczenia, które

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Plecy  Tematy: 1

    Dysfunkcje kręgosłupa a trening siłowy

    Skolioza, nadmierna kifoza bądź lordoza, czy też nadmierne wyprostowanie kręgosłupa są dzisiaj powszechnymi dolegliwościami nie tylko ludzi dojrzałych ale i dzieci i młodzieży. Jeśli dołożymy jeszcze różne kontuzje naszego trzonu szkieletu jak dyskopatia czy kręgozmyk, to okaże się, że większość obecnie żyjących ludzi zmaga się z dysfunkcjami kręgosłupa. Czy skrzywienia kręgosłupa dyskwalifikują trening siłowy Ani

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Plecy  Tematy: , 8

    Jak poprawić siłę, masę i wytrzymałość na siłowni

    Trening siłowy wykorzystywany jest do poprawiania wyników prawie w każdej dyscyplinie sportu. Przy pracy nad daną cechą motoryczną wykorzystuje się jednak tylko ściśle określone metody treningowe. Poznaj jak trenuje się w celu poprawy siły maksymalnej, zwiększenia masy mięśniowej czy wytrzymałości. Tylko na początku można poprawić wszystkie cechy motoryczne I mam na myśli tylko niewytrenowane osoby,

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla zaawansowanych, Strefa treningu  Tematy: , , 5

    Urazy stawów barkowych

    Zadbaj o swoje barki Stawy ramienne, popularnie nazywane barkowymi, biorą udział we wszystkich ruchach wykonywanych ramionami. Mają wielkie możliwości w zakresie ruchu, ale trzeba wiedzieć, że my ludzie mamy różne możliwości w tym względzie. Dlatego nie zawsze warto dokładnie kopiować w treningu to co robi ktoś inny, gdyż może być to z wielką szkodą dla

    ... czytaj dalej

    Barki, Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych  Tematy: , 1

    Karol Gębski – wychowanek Ryszarda Rećko

    Najlepszym potwierdzeniem posiadanej wiedzy dla trenera, jest doprowadzenie innych osób na odpowiednio wysoki poziom sportowy. Ryszard Rećko ma wielu takich wychowanków. Jednym z nich jest Karol Gębski, który zajął 3 miejsce w Debiutach Kulturystycznych w 2012 roku w kategorii 90+. Przeprowadziłem z Karolem rozmowę, w czasie której powiedział o kilku ciekawych działaniach, dzięki którym osiąga swoją świetną

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla zaawansowanych, Ryszard Rećko, Strefa treningu  Tematy: , 0

    Rady trenerów serwisu TrenerOK

    Spotkaliśmy się w końcu razem i wyciągnąłem od naszych trenerów kilka wartościowych wskazówek na temat osiągania sukcesu w sporcie. Andrzej Głąbała, Jan Łuka i Ryszard Rećko startowali w zawodach sportowych w sumie ponad 100 lat i mają wiele przemyślanych problemów. https://www.youtube.com/watch?v=czT8hzVV-pE Rady oparte na doświadczeniach naszych trenerów Znaleźć odpowiednią dyscyplinę Andrzej Głąbała po odniesieniu kontuzji podczas treningu

    ... czytaj dalej

    Andrzej Głąbała, Jan Łuka, Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Nasi trenerzy, Ryszard Rećko, Strefa treningu  Tematy: , 0

    “Piłowanie jednorącz”

    Bardzo skuteczne ćwiczenie na rozwój mięśni najszerszych grzbietu demonstruje trener Ryszard Rećko. Wielką zaletą tego ćwiczenia jest to, że kręgosłup znajduje się w odciążeniu. Zatem można je bezpiecznie wykonać po uprzednim wykonaniu np podciągania na drążku. Ćwiczenie to skutecznie pobudzi mięśnie najszersze grzbietu, gdy podczas wykonania uwaga zostanie skoncentrowana na tym by ruch był wykonywany

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Plecy, Podstawy kulturystyki  Tematy: , 0

    Zadbaj o swój kolagen

    Z artykułu dowiesz się: jakie źródła białek są najlepsze oraz jakich suplementów powinni szukać trenujący, zwłaszcza ci w dojrzałym wieku. Dojrzali, dzięki właściwym wyborom, poprawią swój wygląd, zdrowie i samopoczucie, ale i młodzi skorzystają, przesuwając zagrożenia kontuzjami o wiele lat. Najważniejsze białko Najważniejszą tkanką naszych organizmów jest tkanka łączna. Tworzy ona bazę i fundament naszych

    ... czytaj dalej

    Dieta, Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Problemy zdrowotne, Suplementacja  Tematy: , , , 3

    Co to są sterydy anaboliczno-androgenne

    Sterydy są skutecznymi lekami Wcale nie zostały stworzone na potrzeby kulturystów. Znany lekarz Jan Pokrywka, stosujący szeroko niekonwencjonalne terapie twierdzi, że były przełomowymi lekami, podobnie jak antybiotyki. Ich skuteczność spowodowała, że tuż po odkryciu były stosowane w bardzo wielu chorobach: od zwykłego przeziębienia po nowotwory. Stopniowo jednak zaczęto je wycofywać i zastępować innymi lekami. Czy

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Strefa treningu  Tematy: 0

    Chcesz startować w zawodach kulturystycznych? Co powinieneś wiedzieć

    Czasami ktoś kto zaczyna dopiero trenować, od razu chce być wyczynowcem. Inny dopiero po latach treningów "dla siebie", chce sprawdzić efekty na arenie kulturystycznej. Między typowym amatorem chodzącym na siłownie a kulturystą wyczynowym jest sporo różnic. https://www.youtube.com/watch?v=8rg71lFr23I Inna mentalność Nie chodzi tu tylko o znajomość przepisów obowiązujących startujących, ale o podejście do wielu ważnych kwestii.

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla zaawansowanych, Strefa treningu  Tematy: 0

    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *