Górne

    Strefa treningu

    Oddychaj prawidłowo

    W tym artykule zajmę się efektywnością oddychania. Okazuje się, że wiele osób ma problemy zdrowotne wskutek nieodpowiedniego oddychania. Dzisiaj stres może zaburzyć ten proces tak znacznie, że organizm może wpaść w takie choroby jak alergia, astma, nadciśnienie, chroniczna niedrożność nosa. Hiperwentylacja Choć dostarczanie organizmowi większej ilości tlenu może wydawać się dobrym pomysłem, to w rzeczywistości tylko

    ... czytaj dalej

    Problemy zdrowotne, Strefa treningu  Tematy: , 0

    Jak zaplanować sukces na siłowni

    Celem tego artykułu jest pomoc ambitnym młodym ludziom w wybraniu optymalnej drogi do sukcesu w treningu siłowym. Postaram się wydobyć pomocne wnioski z kariery Jana Łuki. Definicja sukcesu Sukces - działanie na najwyższym poziomie możliwości jednostki, w kierunku spełnienia jej marzeń i pragnień przy jednoczesnym zachowaniu równowagi pomiędzy wszystkimi płaszczyznami życia. źródło: Wikipedia.org Warto dodać, że dla każdego sukces oznacza osiągnięcie

    ... czytaj dalej

    Jan Łuka, Podstawy kulturystyki, Strefa treningu  Tematy: 0

    Niewybaczalne błędy na siłowni

    W tym artykule nie będziemy się zajmować osobami, które mają problem z systematycznością lub motywacją (choć niektóre z omawianych błędów na nie wpływają). Adresuję go do tych "walczaków", wytrwałych, którzy szukają najskuteczniejszej drogi prowadzącej do wytyczonego celu. Brak rozgrzewki Wiele osób na siłowni nie robi żadnej rozgrzewki a niektórzy podchodzą z tzw. marszu do maksymalnych

    ... czytaj dalej

    Podstawy kulturystyki, Strefa treningu  Tematy: 0

    Skuteczny trening redukcyjny

    W tym artykule zajmę się ćwiczeniami, które można wykonać w każdych warunkach, niekoniecznie w siłowni. I wcale nie będzie to bieganie czy jazda na rowerze. Jakie ćwiczenia są najskuteczniejsze Mają charakter ćwiczeń siłowych i angażowane są w nich duże ilości mięśni szkieletowych. To właśnie ćwiczenia siłowe odpowiednio wykonywane ochronią masę mięśniową przed redukcją a to

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla zaawansowanych, Strefa treningu  Tematy: , 0

    Rady dla początkujących dotyczące wyboru planów treningowych

    Czy plan jest dobry dla mnie? Jak to ocenić? Dla zupełnie początkujących: Wybierz plan ze źródła, do którego masz zaufanie i które da ci plan według twoich potrzeb i możliwości. Może to być trener z doświadczeniem ale także serwis, który ma ofertę dla osób z różnym stażem. Ten pierwszy okres twoich pobytów na siłowni jest

    ... czytaj dalej

    Podstawy kulturystyki, Strefa treningu  Tematy: , 0

    Wykorzystaj potęgę hormonów

    W tym artykule dowiesz się jak przez proste zabiegi możesz poprawić efektywność swoich działań na siłowni. Nawet jeśli nie trenujesz z obciążeniem możesz dzięki tym radom poprawić jakość swojego życia. Poznaj jedną z zasad działania organizmu Dla ciała tłuszcz jest warunkiem przeżycia, a mięśnie luksusem, nadwyżką, którą można usunąć gdy będzie taka potrzeba. W dzisiejszych czasach

    ... czytaj dalej

    Podstawy kulturystyki, Strefa treningu  Tematy: , 0

    Duże mięśnie – dłuższe życie?

    Czy bardziej umięśnieni żyją dłużej Mimo, że panuje dzisiaj moda na szczupłe sylwetki, to wcale nie oznacza, że nie warto rozwijać mięśni, których większa masa zawyża wskaźnik BMI. Zawyżone wskaźniki odnoszące wagę do wzrostu, nie świadczą jednoznacznie o narażeniu na szybszy rozwój chorób cywilizacyjnych. Wręcz odwrotnie, w pewnych granicach, większa masa mięśni, wywiera dobroczynny wpływ na

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Strefa treningu  Tematy: , 0

    Zadbaj o poziom testosteronu

    Kult testosteronu - czy uzasadniony? Wpływa na wygląd, psychikę, ale również na zdolności poznawcze i poziom energii życiowej. Mężczyzna o wysokim poziomie tego hormonu będzie atrakcyjny dla większej ilości kobiet niż pan o obniżonym jego poziomie. Doskonale zdają sobie z tego sprawę zwłaszcza wyczynowi kulturyści, którzy w fazie OFF (między cyklami) doznają depresji a ich

    ... czytaj dalej

    Problemy zdrowotne, Strefa treningu  Tematy: 0

    Superserie

    Metoda dla zaawansowanych Superseria polega na wykonywaniu ćwiczeń na antagonistyczne grupy mięśni bezpośrednio po sobie, bez przerwy wypoczynkowej. Oznacza to np. po wykonaniu uginania przedramion ze sztangą przejście bezpośrednio do "francuskiego wyciskania", czyli połączenia w jednym podejściu ćwiczenia na bicepsy z ćwiczeniem na rozwój tricepsów. Takie wykonanie w jednej serii ćwiczeń na przeciwstawne grupy mięśniowe,

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla zaawansowanych, Strefa treningu  Tematy: 0

    10 rad TrenerOK dla trenującego

    Zastosuj je sumiennie a się zdziwisz Każdy trenujący na masę powinien uwzględniać kilka elementów: Serie główne powinny odbywać się w zróżnicowanej ilości powtórzeń. Wynika to z faktu, że każdy mięsień składa się z różnych rodzajów włókien i potraktowanie "po macoszemu" jednych z nich, nie jest uzasadnione, gdy celem jest zdobycie maksymalnie dużych, uzasadnionych genetycznie mięśni.

    ... czytaj dalej

    Podstawy kulturystyki, Strefa treningu  Tematy: 0

    Nie zgadzaj się na permanentny ból

    Mądry twardziel Ludzie trenujący na siłowni nie należą do tych, którzy opuszczają treningi gdy coś boli. Ból jednak bólowi nierówny. Czasami konieczna jest modyfikacja treningu na jakiś czas, czasami wystarczy wzbogacić suplementację a czasami jednak trzeba udać się do specjalisty. To jest artykuł o tym, że lekceważenie pewnych sygnałów może doprowadzić do poważnych następstw. Mechanizm

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Problemy zdrowotne, Strefa treningu  Tematy: 1

    Czy można ustrzec się choroby Alzheimera

    Objawy, kiedy się martwić Każdemu z nas zdarza się zapomnieć kupić mleko czy nie pamiętać gdzie położyło się klucze. Lecz co w momencie kiedy te problemy zaczynają się nasilać? Bardzo często okazuje się, że właśnie takie są pierwsze oznaki choroby Alzheimera i najczęściej zostają bagatelizowane. Choroba Alzheimera została opisana po raz pierwszy w 1906 roku

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Strefa treningu, Suplementacja  Tematy: , , 0

    Utrzymać wagę po odchudzaniu

    Jest wiele metod na to jak obniżyć wagę ciała, ale ważniejsze dla trwałego sukcesu jest znaleźć sposób na to jak tę nową wagę utrzymać. Prosta reguła odchudzania Obojętnie ile chcemy schudnąć 2 – 3 kilogramy, czy 10 lub więcej, zasada jest prosta: ilość wszystkich kalorii dostarczonych musi być niższa niż ilość wszystkich kalorii zużywanych przez organizm. Inaczej mówiąc,

    ... czytaj dalej

    Dieta, Strefa treningu  Tematy: 0

    Jak trenować efektywniej

    W tym artykule pokazuję drogę do lepszych efektów jakie może dać trening na siłowni. Zawiera on kolejną krótką relację wideo z konsultacji z trenerem Ryszardem Rećko. Tym razem głównym bohaterem będzie Marcin, który przemierza 750 km w jedną stronę by wykonać trening w towarzystwie naszego doświadczonego eksperta. Warto zobaczyć dlaczego taki dystans nie jest dla Marcina

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla zaawansowanych, Ryszard Rećko, Strefa treningu  Tematy: 0

    Jak dbać o formę po 50-tce

    Najważniejsze by się chciało Czesław (56 l.), podopieczny Ryszarda Rećko, od kilkunastu lat mieszka na stałe w Norwegii. Trenuje od najmłodszych lat różne sporty, a ulubione jego aktywności to ćwiczenia siłowe i jazda na rowerze. Mniej więcej rok temu podjął decyzję, że chce jeszcze poprawić znacząco swoją formę. Ot, taki głód życia... I uświadomił sobie,

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Strefa treningu  Tematy: , 0

    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *