Górne

FAQ

Oddychaj prawidłowo

W tym artykule zajmę się efektywnością oddychania. Okazuje się, że wiele osób ma problemy zdrowotne wskutek nieodpowiedniego oddychania. Dzisiaj stres może zaburzyć ten proces tak znacznie, że organizm może wpaść w takie choroby jak alergia, astma, nadciśnienie, chroniczna niedrożność nosa. Hiperwentylacja Choć dostarczanie organizmowi większej ilości tlenu może wydawać się dobrym pomysłem, to w rzeczywistości tylko

... czytaj dalej

Problemy zdrowotne, Strefa treningu  Tematy: , 0

Zadbaj o poziom testosteronu

Kult testosteronu - czy uzasadniony? Wpływa na wygląd, psychikę, ale również na zdolności poznawcze i poziom energii życiowej. Mężczyzna o wysokim poziomie tego hormonu będzie atrakcyjny dla większej ilości kobiet niż pan o obniżonym jego poziomie. Doskonale zdają sobie z tego sprawę zwłaszcza wyczynowi kulturyści, którzy w fazie OFF (między cyklami) doznają depresji a ich

... czytaj dalej

Problemy zdrowotne, Strefa treningu  Tematy: 0

Nie zgadzaj się na permanentny ból

Mądry twardziel Ludzie trenujący na siłowni nie należą do tych, którzy opuszczają treningi gdy coś boli. Ból jednak bólowi nierówny. Czasami konieczna jest modyfikacja treningu na jakiś czas, czasami wystarczy wzbogacić suplementację a czasami jednak trzeba udać się do specjalisty. To jest artykuł o tym, że lekceważenie pewnych sygnałów może doprowadzić do poważnych następstw. Mechanizm

... czytaj dalej

Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Problemy zdrowotne, Strefa treningu  Tematy: 1

Wchłanianie węglowodanów

Źródła szybkiej energii Podczas ruchu węglowodany są wykorzystywane jakie pierwsze źródło energii. Magazynujemy je w komórkach mięśniowych i w wątrobie w postaci glikogenu. Tych zapasów nie jest dużo a ich wielkość zależy od trybu życia danej osoby. Osoba nie będąca sportowcem i nie pracująca fizycznie gromadzi 200 do 300 gramów. Wytrenowany sportowiec może zmagazynować nawet

... czytaj dalej

Pytania o dietę  Tematy: 0

Zadbaj o swój kolagen

Z artykułu dowiesz się: jakie źródła białek są najlepsze oraz jakich suplementów powinni szukać trenujący, zwłaszcza ci w dojrzałym wieku. Dojrzali, dzięki właściwym wyborom, poprawią swój wygląd, zdrowie i samopoczucie, ale i młodzi skorzystają, przesuwając zagrożenia kontuzjami o wiele lat. Najważniejsze białko Najważniejszą tkanką naszych organizmów jest tkanka łączna. Tworzy ona bazę i fundament naszych

... czytaj dalej

Dieta, Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Problemy zdrowotne, Suplementacja  Tematy: , , , 3

Odpowiedzi Ryszarda Rećko – odżywianie i suplementacja podczas budowania masy mięśniowej – 3

Czy podczas przerwy na sen szejk węglowodanowo-białkowy jest dobrym wyjściem? Co się dzieje gdy dostarczamy nadwyżkę węglowodanów? Czy pomimo uzupełnieniu niedoboru węglowodanów grozi nam katabolizm? Czy można i jakich użyć zamienników okołotreningowych? Kreatyna przed treningiem - ile czasu przed treningiem? Co na wzmocnienie paznokci i włosów? Jajka jeść rano czy wieczorem? Problem z budowaniem masy

... czytaj dalej

Dieta, Pytania o dietę  Tematy: , , 0

Odpowiedzi Ryszarda Rećko – odżywianie i suplementacja podczas budowania masy mięśniowej – 4

 Czy oprócz spożywania białka pochodzenia zwierzęcego można poprawić przyrosty masy mięśniowej spożywając także produkty roślinne zawierające białko? Czy unikanie tłuszczy w posiłkach okołotreningowych to mit? Czy unikanie węglowodanów przed snem to mit? Skąd się można dowiedzieć czy trawimy laktozę? Czy ryż i groch dostarczają pełnowartościowego białka? Czy mozna ułożyć dietę dla kulturyst za 200 pln?

... czytaj dalej

Dieta, Pytania o dietę  Tematy: , 0

Dieta rozdzielna a budowanie masy

Łączenie różnych produktów w jednym posiłku może nie być najlepsze dla naszego układu trawiennego. O tym jak najlepiej łączyć je mówi w poniższym filmie Ryszard Rećko. Odpowiada też na inne pytania dotyczące odżywiania się podczas budowania masy mięśniowej. Czy dieta rozdzielna jest najlepszym wyjściem w budowaniu masy mięśniowej? https://www.youtube.com/watch?v=Mif-VkvqEDk Trener daje odpowiedzi na następujące pytania:

... czytaj dalej

Dieta, Pytania o dietę  Tematy: , 1

Kardio, palenie papierosów a budowanie masy

Kolejne odpowiedzi trenera Ryszarda Rećko: Czy można ćwiczyć kardio podaczas budowania masy Czy twaróg to dobre źródło białka? Jak dobrać odżywkę dla siebie? Palenie papierosów jak wpływa na siłownię? Metabolizm w dojrzałym wieku Jak rozpoznać typ własnej budowy ciała? Białko wołowe czy jest lepsze od serwatek? https://www.youtube.com/watch?v=nIXDAIzBVzA
Pytania o trening, Strefa treningu  Tematy: 0

Twaróg a budowanie masy

Kolejne odpowiedzi trenera Ryszarda Rećko Czy zrezygnować z twarogu podczas budowania masy? Jaka porcja białka może być optymalnie wykorzystana w jednym posiłku? Kreatyna - czy brać ją cały czas czy w cyklach? Czy rozciąganie wpływa na rozwój mięśni? Długość treningu dla ektomorfika Czy jaja mogą wywoływać problem z płodnością? Czy granulat sojowy raz w tygodniu

... czytaj dalej

Dieta, Pytania o dietę  Tematy: , , , 0

Jak pić wodę podczas budowania masy mięśniowej

13 sierpnia odbyło się spotkanie online z Ryszardem Rećko, który omawiał wybrany wcześniej temat: Odżywianie podczas budowania masy mięśniowej.  Odpowiadał też na liczne pytania uczestników.   Poniżej publikujemy fragmenty ze spotkania: Jak pić wodę podczas budowania masy mięśniowej https://www.youtube.com/watch?v=1DMJutwepCo  
Podstawy kulturystyki, Pytania o dietę, Strefa treningu  Tematy: , 0

Regulacja wagi ciała

1. Co mam robić, za nic nie mogę przybrać, mam 23 lata i ważę 65 kg. Odpowiada Ryszard Rećko 2. Co mam robić aby zgubić nadwagę? Odpowiada Ryszard Rećko 3. Jak pozbyć się lekkiej nadwagi Odpowiada Ryszard Rećko 4. Ćwiczenia siłowe wykonuję ok 4 lata, zrzuciłem ok 25kg, mam jeszcze oponkę na brzuchu. Ćwiczę 5 razy

... czytaj dalej

Problemy z masą ciała  Tematy: , , 0

Indywidualne plany treningowe

Poniższe wypowiedzi odzwierciedlają nasze podejście do udzielania porad w sprawie indywidualnych planów treningowych. Nasze podejście oznacza troskę o przekazanie rzetelnych porad co w przypadku bardzo skromnych informacji jakie dostajemy w emailach jest w wielu przypadkach praktycznie niemożliwe. Zachęcamy jednak do zadawania pytań dotyczących planów, jeśli po uprzednim przejrzeniu materiałów zawartych w serwisie stwierdzicie, że nie

... czytaj dalej

Indywidualne plany treningowe   2

Suplementacja

1. Czy początkujący powinien jeść odżywki? Odpowiada: Ryszard Rećko 2. Czy konieczna jest suplementacja witaminami? Odpowiada: Ryszard Rećko 3. Które witaminy lepiej brać: naturalne czy syntetyczne? Odpowiada: Ryszard Rećko 4. Czy odżywki nie zaszkodzą młodym ludziom w rozwoju? Odpowiada: Ryszard Rećko 5. Co powinien wiedzieć o kreatynie początkujący? Odpowiada: Ryszard Rećko 6. Czy dobrze jest

... czytaj dalej

Pytania o dietę  Tematy: , , , , , , , 3

Pytania o trening

1. Czy robić mostek przy wyciskaniu? Odpowiada: Leszek Kaiser 2. Ile wykonywać powtórzeń i serii w treningu na siłę różnych grup mięśni? Odpowiada: Jan Łuka [hana-flv-player video="http://pliki.trenerok.pl/images/stories/videos/strefa-treningu/ilosc-powtorzen-w-treningu-sily.flv" width="580" height="327" description="" player="3" autoload="false" autoplay="false" loop="false" autorewind="true" /] 3. Jak długie powinny być przerwy między seriami w treningu na siłę? Odpowiada: Jan Łuka [hana-flv-player video="http://pliki.trenerok.pl/images/stories/videos/strefa-treningu/przerwy-miedzy-seriami-w-treningu-sily.flv" width="580" height="327" description="" player="3"

... czytaj dalej

Pytania o trening  Tematy: , , , 0

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *