Górne

    Wpływ odżywiania na stan kręgosłupa

    Odżywianie a kręgosłup

    W wieku dojrzałym stan kręgosłupa jest w zdecydowanej większości przypadków odzwierciedleniem stylu życia jakie osoba wiodła przez minione lata. Największy wpływ na kondycję naszego szkieletu ma sposób odżywiania. To właśnie dostarczanie odpowiednich substancji odżywczych w odpowiednich ilościach może spowodować, że człowiek przez długie lata zachowa prostą sylwetkę, uchroni się przed wieloma kontuzjami i nie doświadczy zbyt wiele bólu pochodzącego z jego układu ruchu. Oczywiście na styl życia składają się też różne wybory jak uprawianie wyczynowe sportu, które wystawia organizm człowieka na wielką próbę. W każdym przypadku jednak lekceważenie procesu odżywiania przyniesie niepożądane skutki a z kolei trzymanie się sprawdzonych zasad odżywiania każdemu da widoczne korzyści w postaci gładkiej skóry, sprawniejszych stawów, większej odporności na choroby czy lepszej sprawności intelektualnej a są to wskaźniki wieku biologicznego.

    Jak spowolnić proces starzenia

    Posłuchaj krótkiego filmu zawierającego praktyczne zalecenia dotyczącego tego jak pozytywnie wpływać na stan swojego kręgosłupa. Postępowanie według nich przyniesie szersze korzyści, gdyż odpowiednie odżywianie i suplementacja pozwolą poprawić stan kolagenu ustrojowego, który odpowiada także za stan wszystkich narządów (stanowiąc ich rusztowanie decydujące o ich wyglądzie i funkcjonowaniu), skóry, ścięgien, więzadeł, stawów a nawet krwi.

    Treść filmu:

    Stan kręgosłupa każdego człowieka zależy w dużym stopniu od codziennego odżywiania się. Im człowiek jest starszy, tym większa rola właściwego odżywiania dla kondycji kręgosłupa. W codziennym odżywianiu powinny znajdować się białka, z których organizm syntetyzuje kolagen. Kolagen to swoiste białko, które stanowi podstawę budowy wszystkich organów. Stanowi 1/3 masy wszystkich białek. Najwięcej kolagenu znajduje się w produktach spożywczych pochodzenia zwierzęcego – konkretnie w mięsie. W mięsie zwierząt hodowlanych, dziczyźnie, drobiu i rybach.

    Niedoceniane produkty

    Największą ilość kolagenu znajdziemy w produktach spożywczych takich jak:

    • galaretki owocowe bądź wszelkie potrawy w galarecie

    • podrobach, golonkach, rozgotowanych chrząstkach, głowiźnie i innych jadalnych elementach skóry zwierzęcej

    Suplementy dla wsparcia diety

    Podczas odczuwania dolegliwości ze strony kręgosłupa tego typu potrawy należy spożywać systematycznie. W codziennym pożywieniu musi się jeszcze znaleźć odpowiednia porcja witamin i minerałów. Ponieważ w stanach chorobowych kręgosłupa, zapotrzebowanie na kolagen i inne substancje niezbędne do jego syntezy rośnie wielokrotnie i przekracza zdolności układu trawiennego, w związku z tym jedynym wyjściem jest zastosowanie suplementacji. Suplementy umożlwiają przyswojenie i syntezę znacznie większych ilości niezbędnych substancji nie powodując przeciążenia układu trawienia. Należy przyjmować suplementy aminokwasowe, a do tego wapń, magnez, selen, miedź, krzem i witaminy – głównie C, D i E, a także witaminy z grupy B. Istnieje preparat firmy Colway, zawierający następujące wolne aminokwasy, które stanowią aminokwasową matrycę białek kolagenowych: to glicyna, prolina, lizyna alanina, tyrozyna, arginina, metionina, glutamina, histydyna, hydroksyprolina i hydroksylizyna. Ponieważ wapń, magnez, selen, miedź, krzem i witaminy są niezbędne do syntezy białek kolagenowych, muszą być dostarczane najlepiej z pożywienia, ale już mówiliśmy wcześniej o tym, że niemożliwe jest dostarczenie tak wielkiej ilości pożywienia bez przeciążenia układu trawienia, więc suplementacja tymi minerałami i witaminami, również wydaje się jedynym słusznym rozwiązaniem.

    Bez witaminy C się nie da

    Podkreślam z całą mocą – KOLAGEN syntetyzuje się tylko i wyłącznie w obecności znacznej obecności witaminy C w organizmie. W związku z tym dostarczenie znacznej ilości witaminy C stanowi niezbędny warunek do syntezy kolagenu dostarczanego z pożywieniem bądź suplementacją. Powszechnie panuje przekonanie, że najlepsze odżywki to te, które zawierają białka pochodzące z serwatki. W przypadku osób odczuwających jakiekolwiek dolegliwości ze strony stawów lub kręgosłupa, a także osób intensywnie trenujących o wiele lepsze wydają się być odżywki zawierające białka pochodzące z wołowiny. Właściwa dieta i suplementacja nie dotyczy tylko ludzi, którzy trenują. Dotyczy to wszystkich osób, które ukończyły 40-sty rok życia, ponieważ w codziennym pożywieniu znajduje się coraz mniej substancji pełnowartościowych, które są w stanie odbudowywać białka kolagenowe stanowiące podstawę zdrowia każdego człowieka.

    Suplementy wspierające kolagen ustrojowy i szkielet człowieka

    witamina-c-230-230silver-230-230colvita-2-230-230 acerola

     

     

     
    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz

    Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *

    UWAGA: WSZYSTKIE KURSY

    TERAZ 35% TANIEJ

    Przeczytaj poprzedni wpis:
    Dysfunkcje kręgosłupa a trening siłowy 2

    Co robić po odniesieniu urazu kręgosłupa Jeśli to będzie na treningu, to kryterium jest samopoczucie po ostygnięciu po ćwiczeniach. Jeśli...

    Zamknij