Górne

    Rady trenerów serwisu TrenerOK

    Spotkaliśmy się w końcu razem i wyciągnąłem od naszych trenerów kilka wartościowych wskazówek na temat osiągania sukcesu w sporcie. Andrzej Głąbała, Jan Łuka i Ryszard Rećko startowali w zawodach sportowych w sumie ponad 100 lat i mają wiele przemyślanych problemów.

    Rady oparte na doświadczeniach naszych trenerów

    Znaleźć odpowiednią dyscyplinę

    Andrzej Głąbała po odniesieniu kontuzji podczas treningu w klasycznym podnoszeniu ciężarów, zmienił dyscyplinę ale pozostał wierny treningowi siłowemu. Trening na siłę był jego pasją, dlatego poszukał sposobu na to by „obejść przeszkodę”. Trening sztangistów opiera się głównie na dynamicznych ćwiczeniach, podczas których zachodzi dość wysokie ryzyko odniesienia kontuzji narządów ruchu, i takie zresztą zdarzenie miało miejsce w jego przypadku. Po okresie rekonwalescencji, by nadal trenować z obciążeniem, zmienił dyscyplinę na taką gdzie ćwiczenia są zdecydowanie bardziej statyczne, czyli wykonywane wolniej i pod większą kontrolą toru sztangi. Taka zmiana umożliwiła mu dalej uczęszczać na siłownię. Drugim bonusem okazało się, że do tej drugiej dyscypliny miał lepsze predyspozycje i zaczął osiągać lepsze efekty właśnie w trójboju siłowym.

    Kolejna zmiana w jego treningach zaszła dość przypadkowo – przy okazji rozgrywanych zawodów w mocowaniu się na rękę, pokusił się o sprawdzian swoich możliwości i … okazało się, że armwrestling jest właśnie dyscypliną, do której ma idealne warunki, ale i także owocuje już wieloletni trening z ciężarami jaki miał już za sobą. Głównym bodźcem do wyczynowych treningów było wielkie jego zamiłowanie do bezpośredniej walki sportowej. Ten sport dał mu wiele satysfakcji i sukcesów – 9 razy został mistrzem Polski na prawą i lewą rękę.

    Higieniczny styl życia

    Jan Łuka zawsze traktował swoje sportowe życie na poważnie, także poza siłownią. I może właśnie te właściwe nawyki dotyczące odżywiania, wypoczynku, podporządkowania tego co robi wynikom sportowym, w największym stopniu czynią tę wielką przepaść pomiędzy nim a jego rówieśnikami.

    Jan właściwie już nie ma rywali równolatków, dlatego rywalizuje skutecznie z o wiele młodszymi zawodnikami. Kiedy obserwuję jego podopiecznych podczas treningu, to nikt z nim nie dyskutuje, bo mistrz jest najlepszym dowodem na to, że to co im proponuje, działa.

    Nigdy nie przestań się uczyć

    Przykład Ryszarda Rećko dowodzi, że jeśli ktoś stale zgłębia swoją wiedzę i ciągle aktywnie uczestniczy w życu sportowym, to wie coraz lepiej i precyzyjniej, co działa a co nie działa i dlaczego działa bądź nie. Tzw. intelektualizacja treningu sportowego jest nieodzowna do tego by samemu osiągać efekty oraz by móc innym pomóc w osiąganiu optymalnych efektów.

    Nasi trenerzy

    Andrzej Głąbała

    andrzej-2

    Osiągnięcia:

    I. Trójbój siłowy

    • 5 – krotny vice – mistrz Polski w trójboju siłowym w kategoriach 100 kg i 110 kg.

    II. Armwrestling

    • 16 – krotny mistrz Polski w armwrestlingu w kategorii Masters i GrandMasters na obie ręce w wadze +90 kg
    • 11 – krotny zdobywca Pucharu Polski w kat. Masters +100 kg

    Jan Łuka

    • JLuka18 krotny mistrz Polski w trójboju siłowym
    • 5 krotny mistrz świata w wyciskaniu sztangi w leżeniu na ławeczce

     

     

     

    Ryszard Rećko

    Medalista Mistrzostw Polski, Europy i świata w:

    • podnoszeniu ciężarów
    • trójboju siłowym
    • wyciskaniu leżąc
    • kulturystyce
     ,
    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz

    Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *

    UWAGA: WSZYSTKIE KURSY

    TERAZ 35% TANIEJ

    Więcej w jak trenowac na silowni
    Czy praca fizyczna przeszkadza w treningu siłowym

    Trening siłowy a praca fizyczna Praca, pracy nierówna. Jeśli nie jest to praca ponad siły, kilkanaście godzin codziennie, to taką...

    Zamknij