Górne

Mocny uścisk

Herkulesowy uścisk

Ćwiczenie bardzo proste, ale bardzo efektywne dla wzmocnienia uchwytu. Potwierdzą to zapewne trenujący wspinaczkę. Wiszenie na drążku z dodatkowym obciążeniem.

Ciężar dodatkowy wieszamy na pasie. Powinien to być pas szeroki, taki jaki stosują sztangiści. Jeśli zamierzasz kupić taki pas by użyć go do tego ćwiczenia, zainwestuj w bardzo dobry sprzęt. Nie kupuj wykonanego ze skóry mielonej. Technologia dzisiaj pozwala robić tańsze rzeczy ale w tym przypadku nie polecam takich “wynalazków”. Pas z naturalnej skóry wytrzyma zdecydowanie większe próby i czas.

Zalecenia:

  • Nie stosuj w tym ćwiczeniu w żadnym wypadku linki zamiast pasa – zadbaj o swój kręgosłup i nie narażaj go na kontuzję.
  • Zaczynaj od małych obciążeń i bardzo ostrożnie dokładaj ciężar.
  • Dla zwiększenia efektu możesz wieszać się na grubszym drążku (twoje przedramiona to odczują), np. o średnicy 5 cm, jest trudniej się utrzymać i nie musisz stosować tak dużych obciążeń.
  • Zadbaj o bezpieczeństwo – drążek, na którym się wieszasz musi być pewny. Nie może to być z pewnością drążek rozporowy montowany w futrynie drzwi.
  • Kiedy zastosujesz mniejszy ciężar a utrzymasz się dłużej skuteczniej rozwiniesz przedramiona. Wzmacniasz zatem i uchwyt i rozwijasz znakomicie przedramiona.

 

Treść filmu

Jan Łuka prezentuje proste i efektywne ćwiczenie wzmacniające uchwyt.

Stajemy pod drążkiem z przypiętym do pasa ciężarem z przodu i łapiemy nadchwytem drążek.

Opuszczamy się na rękach, uginamy lekko nogi w kolanach i lekko je unosimy, by nie dotykać podłoża, wytrzymujemy, stawiamy nogi, puszczamy drążek. Bardzo istotne jest, by używać właściwego sprzętu, tzn. wytrzymałego pasa, a w przypadku braku wystarczająco mocnego, stosujemy mniejsze obciążenie, ale w powietrzu wytrzymujemy dłużej – do 30 sekund.

UWAGA! Niezmiernie ważne jest również, by zaczynać od niewielkich ciężarów, by sprawdzić swoją wytrzymałość, stan mięśni grzbietu i brzucha.

Ćwiczenie wzmacniające przedramiona oraz zbawienne dla naciąganego grzbietu jeżeli będziemy przestrzegać zasad bezpieczeństwa.

 , , , ,
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Imię:
*
Email:
*
(Antyspam) Wpisz cyfrę dwa:
 

Więcej w ćwiczenia na przedramie, ćwiczenia ze sztanga, herkulesowy uścisk, mocny uścisk
Wzmacniamy grzbiet i uchwyt z Janem Łuka

Jan Łuka nie stosuje ćwiczeń, które doprowadzają do dysharmonii w sylwetce lub w sile. Jeśli oglądałeś kiedyś zawody strongman, to...

Zamknij