Górne

LECZENIE STAWÓW BARKOWYCH METODĄ JANA ŁUKI

Zagrożenia sportowe

Wyczynowe uprawianie sportu wiąże się z ryzykiem różnych urazów i kontuzji. Wskutek używania dużych ciężarów oraz niedoskonałemu procesowi odnowy dochodzi do uszkodzeń układu ruchu.

Okazuje się, że proces regeneracji można dosyć skutecznie wspierać stosując odpowiednie ćwiczenia w dobranych zestawach ćwiczeń.

Ból stawów powoduje unikanie ruchu a brak ruchu ogranicza produkcję mazi stawowej, w konsekwencji doprowadza do nasilenia niedogodności. Aby ruch spowodował odwrócenie procesu, ćwiczenia muszą być tak dobrane by prowadziły do rozwoju naczyń włosowatych w mięśniach otaczających chory staw w sposób możliwie równomierny w całym otoczeniu stawu.

 

Treść filmu

Jan Łuka prezentuje tym razem cały zestaw ćwiczeń pobudzających regenerację stawów barkowych.

  1. Przy wyprostowanej postawie ujmujemy w ręce sztangielki i unosimy prosto do góry od boków

  2. Przy wyprostowanej postawie również ze sztangielkami w rękach unosimy równocześnie obie ręce do przodu

  3. Opuszczamy tułów do przodu, pod kątem 90st i odwodzimy ręce ze sztangielkami na boki

  4. Prosta postawa ponownie i ręce ze sztangielkami w górę – wyciskanie

  5. Prosta postawa i wykonujemy krążenia obciążonych ramion

W każdym z powyższych ćwiczeń wykonujemy po 10 powtórzeń. Ćwiczenia poprawiają ukrwienie okolic całego stawu barkowego i regenerują mięśnie i staw.

Jan Łuka wyjaśnia, że wyjątkowa skuteczność ćwiczenia jest spowodowana większą ilością powtórzeń, które to wzmacniają przyczepy i ścięgna, poprawiają ukrwienie, a co za tym idzie – wzmacniają się mięśnie, a to powoduje jakby “obudowanie” się stawu, który jest przygotowany na ćwiczenia z większymi obciążeniami. Ponadto ćwiczenie rozwija kapilary – naczynia krwionośne, a wszystko to dzięki znacznej liczbie powtórzeń. Im więcej naczyń krwionośnych, tym szybciej pozbywamy się substancji toksycznych z organizmu i leczymy kontuzję lub w przypadku braku kontuzji – zapobiegamy jej i wzmacniamy.

 , , , , , , , , ,

4 odpowiedzi do LECZENIE STAWÓW BARKOWYCH METODĄ JANA ŁUKI

  1. Darek 7 kwietnia 2016 w 14:35 #

    Witam,
    Mniej więcej od 7 miesięcy trenuje kalistenikę a od tygodnia obserwuję ból w lewym stawie barkowym . W ćwiczeniach dbam o czystość techniczną ( nie huśtam się , nie szarpię) oraz nie wykonuje powtórzeń na siłę . Ból pojawią się w małym stopniu podczas podciągania a swą prawdziwą intensywność uwalnia przy gimnastyce ( naciąganie itp) problemem są nawet pajacyki .Moje pytanie dotyczy tego czy podczas wykonywania prezentowanych w filmiku ćwiczeń mam zrezygnować z treningu i ćwiczyć tylko te ćwiczenia z filmu? czy mam możne ćwiczyć to co zawsze puki nie boli plus ćwiczenia z filmu?

    • Leszek Kaiser 7 kwietnia 2016 w 16:59 #

      W czasie treningu regeneracyjnego należy unikać wszelkich ćwiczeń mogących mieć wpływ na stan barku (wywołujących jakikolwiek dyskomfort)

  2. Rafal 4 kwietnia 2020 w 16:00 #

    Ile serii robic? Czy trening tego typu robic kilka rwzy w tygosbiu? A moze codziennie?

    Dziekuje za odp i pozdrawiam

    • Leszek Kaiser 4 kwietnia 2020 w 19:31 #

      Przynajmniej po 2 serie i 3 razy w tygodniu. Stopniowo ilość serii można zwiększyć do 4.

Dodaj komentarz

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Imię:
*
Email:
*
(Antyspam) Wpisz cyfrę dwa:
 

Więcej w ból stawów, ćwiczenia na barki, kontuzje, leczenie kontuzji, leczenie stawów, leczymy barki, naczynia włosowate, rozwój naczyń włosowatych, ryzyko urazów i kontuzji
Podstawowe ćwiczenie na tylne aktony m. naramiennych

Najpowszechniej stosowane ćwiczenie na tylne aktony mięśni naramiennych. Janek pokazuje to podstawowe ćwiczenie. https://www.youtube.com/watch?v=FPAAShha-7c

Zamknij