Górne

    Urazy stawów barkowych

    Zadbaj o swoje barki

    Stawy ramienne, popularnie nazywane barkowymi, biorą udział we wszystkich ruchach wykonywanych ramionami. Mają wielkie możliwości w zakresie ruchu, ale trzeba wiedzieć, że my ludzie mamy różne możliwości w tym względzie. Dlatego nie zawsze warto dokładnie kopiować w treningu to co robi ktoś inny, gdyż może być to z wielką szkodą dla naśladowcy. Urazy stawów barkowych należą do najczęstszych na siłowni.

    Jeden może więcej

    Są osoby, które są obdarzone wielkimi możliwościami: świetną naturalną koordynacją ruchów, łatwym przybieraniem na masie mięśniowej, łatwością redukcji tkanki tłuszczowej, itp. To są kandydaci na mistrzów. Większość jednak ludzi ma sporo ograniczeń, które mogą dotyczyć wybranych dziedzin ale także możliwości ruchowych.

    Nie inaczej ma się sprawa ze sprawnością stawów barkowych: ci uprzywilejowani powieszą się na drążku i nigdy wcześniej nie trenując, podciągną się 15 razy, obojętnie jakim uchwytem czy to do brody czy do karku. Większość jednak trenujących na podobne osiągnięcia musi ciężko i długotrwale pracować. A całkiem spora grupa z trenujących nigdy tego nie osiągnie. Natura dzieli jak chce.

    Rozsądnym rozwiązaniem dla każdego trenującego jest rozpoznać swoje predyspozycje i nie robić nic wbrew naturalnym ograniczeniom. Jeśli wykonanie jakiegoś ruchu wywołuje ból lub sprawia duże poczucie dyskomfortu, to trzeba być bardzo ostrożnym i rozpoznać czy dane ćwiczenie w danej wersji powinno być w zestawie ćwiczeń treningowych. Najprostszym sposobem jest obserwować reakcje swojego ciała przez kilka treningów. Jeśli dyskomfort nie znika to lepiej rozważyć zmianę ćwiczenia.

    Dlaczego potrzebna jest właściwa świadomość

    Poniższy film jest o zagrożeniach w treningu siłowym kulturystycznym. Jest to pierwszy odcinek poświęcony bezpiecznemu, ukierunkowanemu na zdrowie treningowi, który ma ułatwić wybory na siłowni, wskutek rozwijania samoobserwacji. Chcemy zwrócić uwagę na to, że trening siłowy, który zwykle przynosi wiele zdrowia i radości, źle wykonywany, może też tego zdrowia pozbawić i prowadzić do frustracji i mniejszej sprawności.

    Zobacz część 2 o ochronie stawów barkowych

    samoleczenie-230-230

    Wiele urazów możesz wyleczyć sam. Skorzystaj z pomocy rzetelnego poradnika “Samoleczenie urazów i kontuzji”

     ,

    Trackbacki/Pingbacki

    1. Zadbaj o stawy barkowe – 2 | TrenerOK - kulturystyka amatorska profesjonalnie - 18 kwietnia 2015

      […] Zobacz 1 część filmu o stawach barkowych […]

    Dodaj komentarz


    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *

    Więcej w leczenie kontuzji
    Dysfunkcje kręgosłupa

    Kręgosłup to główne rusztowanie naszej sylwetki. Swoim kształtem powinien nieco przypominać literę S. Ale tylko przypominać. Lordoza i kifoza kręgosłupa,...

    Zamknij