Górne

Trening endomorfika

Małe obciążenia ale duża objętość

Trening endomorfika powinien odbywać się na stosunkowo małym obciążeniach i mieć dużą objętość. Oznacza to, że powinien wykonywać co najmniej 6 serii każdego ćwiczenia i wykonywać po 15-20 powtórzeń w każdej z nich. Przerwy między seriami powinny być maksymalnie skrócone a wskazane jest też stosowanie super-serii i serii łączonych. Tempo wykonywania ćwiczeń powinno być szybkie i bardzo szybkie.

Konieczne aeroby

Zwykle endomorficy mają problem z odłożoną już tkanką tłuszczową, dlatego poza treningiem siłowym powinni wykonywać treningi aerobowe. Ich intensywność powinna być mała. O szczegółach posłuchaj wykładu trenera Ryszarda Rećko

 ,

4 odpowiedzi do Trening endomorfika

  1. Andrzej 9 lutego 2014 w 15:08 #

    To nagranie powstało podobno w odpowiedzi na maile po filmie przedstawiającym cechy treningu ektomorfika, ale do tej pory na tej stronie spotkałem się tylko z krótkim filmem mówiącym głównie o czasie treningu ektomorfików. Czy jest, albo będzie może film przedstawiający dokładniej główne założenia treningu ektomorfików (liczby serii, czas przerw, ilość powtórzeń itd.)?

  2. Marcin 5 marca 2014 w 11:03 #

    Przecież jest napisane minimum 6 serii każdego ćwiczenia. miedzy 15-20 powtórzeń przerwy miedzy seriami maks skrócone, lub stosowanie superserii i serii łączonych

  3. Endomorfik 13 października 2014 w 18:48 #

    Witam , mam pytanie co do treningu dla endomorfika oraz odżywiania , Pan Ryszard mówi o zmniejszeniu obciążenia i większej ilości powtórzeń , ale czy na małym obciążeniu i mniejszej ilości powtórzeń zbudujemy masę mięśniową ? zawsze było utarte że masę budujemy na dużych ciężarach i mniejszej ilośći powtórzeń , oraz co do diety Pan Ryszerd mówi o podaży białka i węgli 1do1 czy to dobre rozwiązanie ? przecież to będzie chyba zbyt mało kalorii aby budować mięśnie ?

    • Leszek Kaiser 14 października 2014 w 10:14 #

      Na sylwetkę powinno trenować się w zakresie powtórzeń 4-20, także endomorfik. W tym przedziale powinny się zmieniać ilości powtórzeń w seriach tzw głównych. np na początku cyklu będzie wykonywać 3 serie po 10-20 powt, a na końcu 6 serii po 6-12 powt – średnia wyjdzie ok 12-15. W podobnym cyklu ektomorfik wykona na początku 2 serie po 10-15 powt i na końcu 5 serii po 4-10 powt – czyli średnia wyjdzie ok. 8-9. W każdym przypadku ciężar jest dopasowany do ilości powtórzeń. Jak widać różnica polega na średniej. Średnia intensywność jest większa dla ektomorfika a objętość treningowa dla endomorfika.
      Przy redukcji ilości węglowodanów, podczas budowania masy, konieczne jest uzupełnienie substratów energetycznych w postaci białek i tłuszczy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *

Więcej w jak trenowac na silowni
Trening poranny

Najlepsza pora na trening Jeśli tylko jest taka możliwość, to trening siłowy powinno wykonywać się rano, najlepiej tuż po obudzeniu....

Zamknij