Górne

    Wchłanianie witamin i minerałów

    Rosnący problem

    Najlepszym źródłem witamin i minerałów jest żywność najwyższej jakości, czyli wyprodukowana według ekologicznych receptur i nie przetwarzana. Problem w tym jest taki, że i tak dzisiaj taka żywność ma znacznie mniej potrzebnych ludziom substancji niż kilkadziesiąt lat temu i stale się pogarsza. Oznacza to dla nas stałą troskę o to by wybierać najlepsze produkty spożywcze, odpowiednio dobierając menu do potrzeb.

    Kiedy ktoś pokusi się o zestawienie potrzeb i podaży, zaczyna sięgać po suplementy. Uzupełnianie mikroskładników powinno być jednak bardzo ostrożne, gdyż przesadzenie z ilością jednej substancji może zaburzyć wchłanianie innego składnika.

    Idealne rozwiązania

    Kilka prostych rad dla dbających o odpowiednie zasoby organizmu:

    • Spożywać produkty spożywcze, które naturalnie występują w danym rejonie geograficznym a ograniczać egzotyczne (okazjonalnie dla smaku) – każda roślina czy zwierzę są elementami ekosystemu, w którym żyją i razem z innymi tam występującymi tworzą unikalną równowagę. Człowiek jest wszystkożerny i może dobrze funkcjonować na różnych produktach, ale najlepiej gdy korzysta z tego co w pobliżu jego miejsca zamieszkania wyrośnie. Tylko w sytuacjach chorobowych produkty tzw. egzotyczne mogą mieć pomocną, zdrowotną rolę.
    • Nic na siłę – jeśli czegoś nie lubisz i masz odruchy wymiotne, być może to nie jest dla ciebie, albo spożyłeś już swój limit
    • Najbezpieczniejsze są suplementy pochodzenia naturalnego (wyciągi, ekstrakty i koncentraty z żywności) a suplementy syntetyczne mogą wywoływać niepożądane skutki uboczne. Witaminy i minerały w formie ekstraktu z żywności występują w towarzystwie bardzo rozmaitych dodatkowych substancji, poprawiających ich przyswajanie i działanie. Organizmy nasze nie radzą sobie tak sprawnie z przyswojeniem lub utylizacją nadmiarów produktów syntetycznych. W przypadkach chorobowych nawet syntetyk może wiele pomóc.
    • Idealnym przykładem będzie suplementowanie się witaminą C. Profilaktycznie w celach zapobiegawczych najlepiej spożywać preparat naturalny w ilościach wskazanych przez producenta. W celu wspomagania organizmu zmagającego się z chorobą trzeba te ilości zwiększyć wielokrotnie i wtedy nawet witamina syntetyczna może być ratunkiem.

    Podsumowując, najlepiej wchłaniają się witaminy i minerały pochodzenia naturalnego. W sytuacjach szczególnych (stwierdzonych niedoborach i chorobach) można przyjmować pojedyncze witaminy i minerały. Wtedy konieczna jest kontrola organizmu przez lekarza specjalistę.

    total-for-man total-for-women

     
    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz


    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *

    Przeczytaj poprzedni wpis:
    Wchłanianie węglowodanów

    Źródła szybkiej energii Podczas ruchu węglowodany są wykorzystywane jakie pierwsze źródło energii. Magazynujemy je w komórkach mięśniowych i w wątrobie...

    Zamknij