Górne

    Utrzymać wagę po odchudzaniu

    Jest wiele metod na to jak obniżyć wagę ciała, ale ważniejsze dla trwałego sukcesu jest znaleźć sposób na to jak tę nową wagę utrzymać.

    Prosta reguła odchudzania

    Obojętnie ile chcemy schudnąć 2 – 3 kilogramy, czy 10 lub więcej, zasada jest prosta: ilość wszystkich kalorii dostarczonych musi być niższa niż ilość wszystkich kalorii zużywanych przez organizm. Inaczej mówiąc, musi wystąpić ujemny bilans energetyczny. Mamy tu do dyspozycji 3 metody:

    • można wybrać zmniejszenie kalorii dostarczanych, czyli dietę odchudzającą,
    • wybrać zwiększanie kalorii zużywanych przez organizm, czyli aktywność fizyczną.
    • można wybrać obie opcje jednocześnie i ta metoda daje najlepsze efekty.

    Niezależnie od wybranej metody, efekt powstaje taki, że organizm ma do dyspozycji zbyt mało energii, aby mógł prawidłowo, w pełnej równowadze funkcjonować. Tylko wtedy będzie czerpał z własnych rezerw, aby uzupełniać to, czego mu brakuje. To uniwersalna zasada, mimo iż każdego roku pojawiają się nowe „cudowne” metody, które jakoby odkrywają nowy sposób na szybsze zrzucenie kilogramów przy mniejszym wysiłku. Prawda jest jednak taka, że żadna metoda we współczesnej dietetyce nie jest w stanie podważyć tej prostej reguły. O odchudzaniu i problemach ze zgubieniem wagi pisałem już wcześniej w artykule Główne błędy przy odchudzaniu.

    Zostać fit

    Jednak nie każde zrzucenie kilogramów będzie równoznaczne z tym, ze sylwetka staje się bardziej fit. Być szczupłym a jednocześnie mieć sprężyste ciało jest sporym wyzwaniem dla osób chcących obniżyć masę ciała. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że prawie każdej osobie chodzi o to by zgubić tkankę tłuszczową, a wielu z nich nawet nie zakłada, że zgubi masę mięśniową i zmniejszy się nawet masa ich kości. A to właśnie ile mięśni zachowa po odchudzaniu dana osoba jest najważniejszym warunkiem powodzenia w zamierzeniu o nazwie: trwale schudnę.

    W tym artykule nie będę się rozwodził nad tym, że mniejsza masa mięśniowa spali mniej kalorii i osoba po odchudzaniu siłą rzeczy potrzebuje spożywać mniej kalorii niż przed odchudzaniem. I nie wynika to tylko z prostych przeliczników zapotrzebowania energetycznego opartych na aktualnej masie ciała. Trzeba jeszcze pamiętać, że jeśli osoba odchudzała się tylko przez obcięcie kalorii, to z pewnością jej metabolizm spoczynkowy  spowolnił. Dlatego operowanie tylko na ilości kalorii jest błędem prowadzącym do rozczarowania.

    Proste triki wspierające sukces w odchudzaniu

    • Codziennie spożywaj co najmniej 1 jajko ugotowane na miękko. Konkretnie – żółtko powinno być lejące lub ledwo ścięte. Powodem jest wysoka zawartość choliny w żółtku, która wspiera metabolizm tłuszczy. Trzeba pamiętać, że jest ona wrażliwa na wysoką temperaturę, dlatego nie powinno być podgrzewane do wyższej temperatury jak 70 st. C. Jeśli wolisz jajecznicę to podczas smażenia mieszaj ją cały czas by jajka tylko się ścięły ale nie przypiekły. Dla urozmaicenia spożywaj wątróbkę, która jest też bardzo dobrym źródłem choliny. W ostateczności sięgnij po suplement.
    • Sięgnij po kwas alfa liponowy, który umożliwia magazynowanie więcej glikogenu w mięśniach a przez to mniej syntetyzujesz tkanki tłuszczowej. Przypomnę ci , że kiedy spożywasz posiłek to glukoza powstająca z pokarmu w pierwszej kolejności wędruje do mięśni gdzie uzupełniają się zasoby glikogenu a jeśli “te magazyny” i wątroba są już napełnione, to glukoza zamienia się w tkankę tłuszczową. Zalecana dawka suplementu 1200 – 1800 mg dziennie.  Powinieneś wiedzieć, że ta suplementacja sprzyja pozbyciu się tzw. tłuszczu trzewnego, co ma także olbrzymie plusy zdrowotne.
    • Zaopatrz się w glutaminę i w momentach łaknienia na słodycze sięgnij po jej porcję. Nawet 2-3 gramy mogą “uciszyć łaknienie”.
    • Znajdź swój sposób odżywiania, który polubisz i który pozwoli ci bez codziennych zmagań utrzymać pożądany wygląd. Wszelkie traktowanie diety jako zła koniecznego i przejściowego, nigdy nie daje trwałych efektów. Dopuść do siebie prawdę o tym, że twoja nadwaga wynika ze złych wyborów i teraz zaczynasz nowy, lepszy rozdział swojego życia i nie oglądaj się za siebie i polub nowe, zdrowsze jedzenie. Zachęcam cię byś zapoznał się z dietą zgodną z grupą krwi, która poprawi twój metabolizm i wpłynie korzystnie na samopoczucie.

    Pamiętaj jednak, że są to tylko triki, które mogą jedynie wspierać mądre i systematyczne działania w celu utrzymania wagi po odchudzaniu. Ale może właśnie jesteś już blisko sukcesu i brakuje ci już tylko kilku takich trików.

     
    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz


    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *

    Przeczytaj poprzedni wpis:
    Jak trenować efektywniej

    W tym artykule pokazuję drogę do lepszych efektów jakie może dać trening na siłowni. Zawiera on kolejną krótką relację wideo z...

    Zamknij