Górne

Motywacja – emocje czy misterny plan?

W poniższym artykule chcę zwrócić uwagę na 2 ważne elementy, które towarzyszą osiąganiu sukcesu, a są związane z motywacją. Dam też kilka prostych do zastosowania rad, które mogą zmienić mięczaczka w konsekwentnego twardziela.

Gotowość do ponoszenia kosztów

Każdy sukces opiera się na wielokrotnym podejmowaniu działań nakierowanych na jego osiągnięcie. W budowaniu umięśnionego ciała oznacza to odbycie co najmniej kilkuset treningów. Skąd wziąć do tego motywację.

Zacytuję za Wikipedią: „Motywacja – stan gotowości istoty rozumnej do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologicznych”

Brzmi to dość skomplikowanie ale chcę zwrócić uwagę na kilka elementów tej definicji.

  1. Stan gotowości – to pilnowanie tego by nic nie przeszkodziło w realizacji zamierzonych i podjętych zobowiązań. Wojsko w stanie gotowości nie może spać lub być po imprezie – czas do reakcji na głos dowództwa musi być krótki – jak w założeniach działań wojskowych. Chłopak pragnący dziewczyny ma namacalny dowód swojej gotowości.
  2. Istoty rozumnej – zatem motywacja nie dotyczy maszyny czy rzeczy. Czy człowiek może być bezrozumny? Czasami tak się zachowuje. Zatem jeśli ktoś podjął zobowiązanie do treningu to powinien używać rozumu by dowiedzieć się jak realizować postawione zadanie. Zaraz, zaraz – tutaj mi coś zgrzyta w trybach. Jakie zobowiązanie podjął nasz bohater czy chce trenować czy chce lepiej wyglądać, czy chce tylko podrywać jakieś laski na siłowni? A może chce tylko towarzyszyć koledze pakerowi, który mu imponuje? Zatem istota rozumna zna sens swoich działań. Zwykle nazywa się to celem.
  3. Podjęcie określonego działania – trzeba wiedzieć co robić, czyli w przypadku wizyt na siłowni jak wygląda trening, który przynosi określone rezultaty. Zawsze warto korzystać z rad trenera albo kogoś bardziej doświadczonego. Szczególnie na początku warto też korzystać ze sprawdzonych planów treningowych. By je odpowiednio wybrać dla siebie, trzeba uwzględnić swój staż treningowy, główny cel jaki chce się osiągnąć, ilość dni jakie można poświęcić na trening.
  4. Wzbudzony potrzebą stan emocjonalny i fizjologiczny – woow… To pokazuje, że motywacja jest związana z emocjami i nawet odczuwa się ją w ciele. Pokazuje to, że motywacja dotyka wielu aspektów naszej istoty. Podobnie jak zakochanie wywołuje pewne odczuwalne fizycznie stany organizmu.

paker-na-lodowceDbaj o emocje

Idealnie jest gdy emocje towarzyszą misternemu planowi. Kiedy brak jednego albo drugiego to coś zaczyna zgrzytać. Najprostsze sposoby na pobudzanie emocji to:

  • umieszczenie zdjęcia idola w łatwo dostępnym miejscu
  • słuchanie energetycznej muzyki czy motywujących wypowiedzi,
  • oglądanie motywujących filmów z inspirującymi wyczynami.

Pracuj ciągle nad dobrym planem

Trudniejszy wydaje się ten drugi element – misterny plan. Wymaga on już dużo więcej zaangażowania i wysiłku intelektualnego. Pierwszym krokiem zawsze powinno być założenie zeszytu treningowego, w którym poza notowaniem treningów, koniecznie trzeba notować rekordy życiowe, wymiary i cele główne i pośrednie. Te drugie są bardzo ważne, bo jeśli ktoś je pomija to może nie dostrzegać swoich postępów i tego, że kroczy po wytyczonej ścieżce.

planowanie“Nic nie jest szczególnie trudne do zrobienia, jeśli tylko rozłożyć to na etapy.”

Henry Ford

Jeśli utrzymasz swoje emocje dotyczące obranego celu na wysokim poziomie oraz podejmiesz działania według ciągle dopracowywanego planu, to nigdy nie zabraknie ci motywacji do treningu, dbania o odpowiednie posiłki, trzymania się higienicznego stylu życia, a to już wielkie kroki do wymarzonej (zaplanowanej) sylwetki.

 
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *

Przeczytaj poprzedni wpis:
II Mistrzostwa siłaczy w “żelaznym ciągu”

18 października odbyły się w Rumi zawody w żelaznym ciągu. Startowało 10 siłaczy z Pomorza. Większość z nich trenuje pod...

Zamknij