Górne

    II Mistrzostwa siłaczy w “żelaznym ciągu”

    18 października odbyły się w Rumi zawody w żelaznym ciągu. Startowało 10 siłaczy z Pomorza. Większość z nich trenuje pod okiem Jana Łuki, głównego propagatora tej konkurencji w Polsce i jak dotąd niepokonanego w tej konkurencji. I tym razem “żelazny Jan” wygrał te zawody.

    Mnie, jako obserwatorowi tych zawodów, było trochę żal, że nie wystąpili w nich czołowi siłacze z Polski, choćby zeszłoroczny największy rywal Jana – Mirosław Kramek.

    Jan Łuka podniósł o 60 kg więcej od drugiego zawodnika, co dla mnie wcale nie świadczy o jego wybitnej formie, ale o braku zainteresowania tą konkurencją przez czołowych polskich strongmanów. Myślę, że przyczyn tej sytuacji może być dwie – brak atrakcyjnych nagród (odpowiednio hojnego sponsora zawodów) oraz obawa o porażkę z naszym “żelaznym dziadkiem”.

    Oczywiście były też występy godne podziwu i wymienienia w tym miejscu. Drugie miejsce zajął 55-letni Bogdan Curzydło, który trenuje od 3 lat. W czołówce znalazł się też 66 kilogramowy siłacz Bartek Słodek, który podniósł 320 kg.

    Konkurencja ta nie jest zbyt popularna, a szkoda, bo jest z pewnością bezpieczniejsza od martwego ciągu, podnosi się większe ciężary (co może być atrakcyjniejsze dla widzów) i mniejsi siłacze mają bonus w postaci znacznie krótszego ruchu do wykonania ze sztangą, co zrównuje ich szanse z olbrzymami posiadającymi większą masę.

    Poniżej relacja wideo z zawodów

    Najlepsi zawodnicy zawodów:

    1. Jan Łuka – 400 kg
    2. Bogdan Curzydło – 340 kg
    3. Andrzej Hebel – 330 kg

    Dla poprawy motywacji polecam też krótki film o 81-letnim  dziadku. To świetny przykład, że w każdym wieku można wiele, jeśli się chce.

     
    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz

    Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *

    Przeczytaj poprzedni wpis:
    Tłuszcz trzewny

    Czy zapas tłuszczu przeszkadza w budowaniu masy mięśniowej Z tego artykułu dowiesz się kiedy odchudzanie, przed podjęciem treningu na masę,...

    Zamknij