Górne

Trening na poprawę sprawności kolan

Zdrowsze kolana

U ludzi bardzo aktywnych fizycznie może dojść do różnych urazów stawów kolanowych. Jeżeli towarzyszy ból przy różnych zwykłych czynnościach to nie jest to pożądany efekt dla żadnego sportowca ale i także zwykłego “cywila”. Ruch może być źródłem kontuzji ale także “balsamem” na te utrapienia. Musi jednak to być odpowiedni ruch.

Jan Łuka proponuje zastosować mini program naprawczy. Składa się on z 2 ćwiczeń powszechnie znanych ale trzeba je stosować według recepty, jak to zwykle bywa, by ich zastosowanie dało efekt terapeutyczny.

  1. Przysiady z obciążeniem. Można zastosować sztangę ale także hantle trzymając je w dłoniach – ważne jest by ruch był wolny i z odpowiednio ułożonymi nogami. By skutkowało, robimy 2 – 4 serii po 5 – 10 powtórzeń z niewielkim obciążeniem ale  dobrze je stosować jeśli to możliwe. Możemy taki trening stosować 2 – 3 razy w tygodniu.
  2. Jazda na rowerze. Najlepszy będzie jednak rower stacjonarny gdyż łatwiej kontrolować ruch a to jest w tej terapii najważniejsze. 30 minut co 2 dzień lub nawet codziennie to są granice skutecznej terapii a niebawem kolana poczują się lepiej. Przy okazji są skutki uboczne ale dla większości bardzo pożądane – przyśpieszenie metabolizmu i utrata niechcianych kilogramów.

 , ,
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Imię:
*
Email:
*
(Antyspam) Wpisz cyfrę dwa:
 

Więcej w ćwiczenia ze sztanga, jak naprawić kolana
Uchwyty sztangi w martwym ciągu

Praktyczne rady do martwego ciągu Przy podnoszeniu sztangi w tzw. martwym ciągu stosuje się praktycznie 3 rodzaje uchwytu: Z przechwytem,...

Zamknij