Górne

Wyciskać więcej – metoda “karateki”

Na wybitny wynik w wyciskaniu składa się wiele elementów. Czasami warto podglądać przedstawicieli innych dyscyplin. Zobacz jak Janek Łuka wykorzystuje to co jest bardzo normalne na treningu karateków.

Zwróć też uwagę na ułożenie tułowia, nóg i zdecydowanie mistrza podczas walki z żelastwem.

Opis filmu:

Jan Łuka po wykonaniu 100% treningu przy 130 kg obciążenia, postanawia jeszcze wykonać 2 powtórzenia z obciążeniem 120 kg. Ważne – asekuracja! Następnie Jan Łuka podnosi sztangę leżąc na ławce i wydając z siebie okrzyki jak „karateka”, o co następnie w wywiadzie pyta Leszek Kaiser – czy okrzyki są potrzebne? Mistrz odpowiada, że w sztukach walki czyli np. Karate, wydawanie okrzyków zwiększa siłę, dodaje adrenaliny i pobudza. Jest to rodzaj zdrowego pobudzenia i to pomaga, np. Z okrzykiem można wycisnąć 5 a nawet 10 kg więcej. Okrzyk jednak trzeba sobie „dopasować”. Czyli okrzyk dołączamy wtedy, kiedy już wiemy, że damy radę wycisnąć po przejściu momentu krytycznego. Przy opuszczaniu wciągamy powietrze – im wciągniemy go wiecej, tym klata jest wyżej, jest większa siła, więcej tlenu. A przy wyciskaniu, wypuszczamy powietrze i rozluźniamy się w końcowej fazie.

 

 

 ,
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *