Górne

Kiedy trening może szkodzić

Więcej szkody czy pożytku?

Kiedy ktoś trenuje sporadycznie i bez planu naraża się na odniesienie niebezpiecznych urazów albo na obniżenie wydolności organizmu.

Każdy organizm “uczy się” reagować na skutki treningu. Kiedy mięśnie pracują z dodatkowym obciążeniem powstają w nich mikrouszkodzenia włókien mięśniowych. Uszkodzenia też powstają w stawach, więzadłach czy ścięgnach. Wskutek wykonania pracy ubywa też w mieśniach składników energetycznych. Powoduje to, że już podczas treningu spada wydolność organizmu.

Kiedy następuje pożądane adaptacja

Organizm ma jednak wielkie zdolności adaptacyjne i kiedy postępujemy właściwie, każdy taki kolejny wysiłek na siłowni przyniesie w efekcie wzrost sprawności, siły, wydolności oraz przyrost tkanki mięśniowej, kostnej i wielu innych parametrów, które są celem dla bywalców siłowni.

Te przyrosty mięśni czy siły następują pomiędzy treningami jeśli:

  • są one systematyczne,
  • metodyczne i
  • odpowiednio długo kontynuowane a
  • organizmowi są dostarczane odpowiednie składniki odżywcze.

Posłuchaj i zobacz rozmowę z Ryszardem Rećko na ten temat

 

Zobacz kurs

 , , ,
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *