Górne

Przepuklina i co dalej

Jak wrócić do treningów po przepuklinie

Przepuklina jest dość częstym urazem i jeśli się przydarzy, wymaga pozostawienia siłowni do czasu wyzdrowienia. W 99 % przypadków powrót na siłownię jest możliwy a nawet wskazany. Obejrzyj film o tym jak trzeba postępować by poradzić sobie z powrotem na siłownię i do treningu kulturystycznego.

  • Średnio około 30 dni trwa okres zrostu i gojenia się ran po operacji.
  • Po 2 tygodniach można stopniowo obciążać się małymi ciężarkami (1-3 kg)
  • Po miesiącu można już podjąć średniej wartości wysiłek fizyczny – lekkie treningi

samoleczenie-230-230

Jeśli interesuje cię jak pomóc sobie w innych dolegliwościach sięgnij po nasz kurs

 

Treść filmu

Ryszard Rećko: Najpopularniejsze urazy jakie występują w czasie treningu siły albo przy innych okazjach to przepuklina i dysfunkcje kręgosłupa. Na początek zajmiemy się przepukliną. Przepuklina w zależnosci od stopnia urazu i umiejscowienia, może spowodować okresową niezdolność do treningu siłowego.

Najpierw zabieg lekarski

Najczęściej przepuklina wymaga interwencji chirurgicznej i jeżeli taka interwencja czyli inaczej zabieg jest przeprowadzony prawidłowo, w 99% przypadków, można powrócić do treningu siłowego. Powrót ten nie może być rzuceniem się w wir intensywnego treningu. Trzeba robić to bardzo ostrożnie i w każdym przypadku całkowicie indywidualnie. Nie ma absolutnie dla nikogo gotowej recepty, w jaki sposób, jak zacząć treningi, jak wrócić do wysokiej formy. Powiem tylko tyle, że często jest tak, że nawet kiedy lekarze twierdzą, że już nie można wykonywać treningu siły, ja twierdzę, że w 99% przypadków można, a nawet trzeba. Na szczęście nie jestem lekarzem, a moja trenerska praktyka i własne doświadczenie zawodnicze wieloletnie, potwierdza to co powiedziałem poprzednio w całej rozciągłości. Bardzo istotne jest to, że trening jaki rozpoczynamy po jakimkolwiek urazie, nawet ten bardzo indywidualny, musi być wykonywany w taki sposób, żeby ćwiczenia nie powodowały powiększenia dysfunkcji z jaką mieliśmy do czynienia.

Organizacja treningu

Większą część treningu poświęcamy na ćwiczenie tych grup mięśniowych, które nic wspólnego z przepuklina nie mają. Znaczy to inaczej, że zakres ruchu danego ćwiczenia, ilość serii, ilość powtórzeń i zastosowany ciężar, powinien być adekwatny do naszych aktualnych możliwości. Generalną zasadą walki ze skutkami przepukliny, szczególnie mosznowej bądź brzusznej, jest wzmacnianie obręczy lędźwiowo-brzusznej. Znaczy to, że mięśnie proste grzbietu i mięśnie brzucha, muszą być trenowane w kierunku poprawienia ich wydolności siłowej a nie ich wytrzymałości. Trening siłowy polega na zastosowaniu znacznych obciążeń z jednoczesnym zmniejszeniem ilości powtórzeń i serii i ze spowolnieniem tempa ćwiczenia.

Jednym z najlepszych rodzajów ćwiczeń mających na celu poprawę siły, są ćwiczenia o charakterze izometrycznym. Po pewnym czasie, kiedy zdolności siłowe będą już na tyle duże a dysfunkcje nieodczuwalne, możemy zacząć z powrotem ćwiczyć pod względem i masy mięśniowej i rzeźby, pamiętając o tym, żeby dozować ćwiczenia w taki sposób, żeby dysfunkcja nie powróciła.

Kolagen i witamina C niezbędne

Żeby przyspieszyć proces gojenia i powrotu do pełnej sprawności, warto włączyć suplementację. Należy zwiększyć ilość witaminy C, ale pod warunkiem, że ta witamina pochodzi ze źródeł naturalnych. Należy również zwiększyć podaż wysokiej jakości białka, szczególnie takiego, z którego tworzy się kolagen. Kolagen jest najważniejszym białkiem w naszym organizmie. Stanowi około 45% masy białek, zawartej w naszym ciele. Białka to nie tylko mięśnie. Należy pamiętać, że białkami są również enzymy, katalizatory, chrząstki, błony komórkowe i wszystkie błony okalające czy mięśnie czy kości. Białka znajdują się także w kościach i w płynach ustrojowych. 45% masy wszystkich białek stanowi kolagen – najważniejsze białko w naszym organizmie, ponieważ to dzięki kolagenowi następuje gojenie się wszystkich ran. Kolagen nie wchłania się bez obecności witaminy C. Jeżeli zdecydujemy się na wspomaganie procesu gojenia i powrotu do pełnej sprawności poprzez suplementację, należy pamiętać, że i białka i witamina C, muszą działać ze sobą razem.

 , , , ,

Jedna odpowiedź do Przepuklina i co dalej

  1. krzysiekbjj 23 marca 2014 w 09:03 #

    Rewelacyjny materiał, bardzo dziękuję za tę i wszelkie pozostałe bardzo profesjonalne porady!
    Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *

Więcej w jak wrócić do treningów na siłowni po przepuklinie, kolagen i witamina C niezbędne, leczenie kontuzji, powrót do treningów po przepuklinie
Kontuzja nie musi oznaczać końca treningów

Kiedy się jednak przydarzy Spotkałem kiedyś kolegę, który pracował jako listonosz. Okazało się, że już nie pracuje bo odniósł kontuzję...

Zamknij