Górne

Podstawowe zasady treningu na masę

Instrukcja budowania dużych mięśni

Teraz o 2 ważnych zasadach, które powinny być stosowane w treningu na masę.

Stosuj wolne ciężary

Kiedy używasz ciężar, którego ruch jest nie ograniczony i może odbywać się po dowolnych torach wtedy twoje mięśnie zaangażują się najbardziej. A właśnie o to chodzi. Musisz zdać sobie sprawę z tego, że pokonując jakiś opór jesteśmy w stanie użyć tylko dwadzieścia może dwadzieścia kilka procent włókien mięśniowych mięśni zaangażowanych w dany ruch. Tylko wytrenowani sportowcy osiągają wyższe efekty. To ponad ten procent jest jakby rezerwą naszego organizmu na bardzo kryzysowe chwile. Czasami można usłyszeć o jakimś nadludzkim wyczynie kogoś kto siłaczem nie jest a uniósł np. samochód by wyratować kogoś bliskiego. Było to pod wpływem wielkiego stresu i już nie mógł potem w żaden sposób tego powtórzyć.
Wolne ciężary powodują uruchomienie włókien, które nigdy nie włączą się do pracy w treningu na maszynie.

Szokuj swoje mięśnie

Zmieniaj swój trening co 4-7 tygodni. Organizm jest jak wszystko w przyrodzie – chce funkcjonować na minimum energii i jeśli zaadaptuje się do danej pracy to będzie się realizował tylko konieczne procesy w organizmie. Każda zmiana warunków uruchamia dodatkowe reakcje i dodatkowe procesy. Po tych 4-7 tygodniach organizm znowu się przyzwyczai i musisz znowu coś zmienić. Dobry trening to stres dla organizmu, który uruchamia dodatkowe reakcje i wtedy rośniesz!

Posłuchaj jak powinien wyglądać trening na masę. Jeśli zastosujesz tylko to o czym mówi Ryszard Rećko możesz liczyć już na co najmniej dobre efekty.

Pamiętaj jeszcze o diecie ale to już kolejny temat.

 

Poza treningiem i dietą na budowanie masy mają wpływ jeszcze inne czynniki, takie jak suplementacja, wspomaganie farmakologiczne, styl życia (wspomagający regenerację).

budowanie-masy-230-230Zobacz opis kompletnego poradnika “Jak skutecznie budować masę mięśniową”

 

 , , , ,

Trackbacki/Pingbacki

  1. Jak trenować na masę | TrenerOK - kulturystyka amatorska profesjonalnie - 11 grudnia 2013

    […] Wszystkim zaawansowanym kulturystom jest z pewnością wiadome, że trening z “żywym żelastwem” daje prawdziwe efekty. Oczywiście kiedy piszę o “żywym żelastwie” mam na myśli sztangę, sztangielki, hantle czy odważniki. Ich “życie” polega na swobodzie z jaką można się nimi posługiwać przemieszczając w dowolnym kierunku po dowolnym torze. Inaczej jest z atlasami. Na nich możesz wykonać tylko ruch po zawsze identycznym torze. Kiedy ćwiczysz na maszynie w minimalnym stopniu angażuje się twój aparat ruchu. Oczywiście możesz aż stękać z wysiłku ale ruch jest prosty i nie angażuje tak układu nerwowego jak walka z wolnymi ciężarami. (Posłuchaj co o tym mówi Ryszard Rećko) […]

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *