Górne

Podstawowe błędy suplementacji

Znaczenie suplementacji

Człowiek dla dobrego funkcjonowania potrzebuje dostarczać swojemu organizmowi odpowiednich ilości białka, węglowodanów, tłuszczy, witamin, minerałów i wody. W dzisiejszych czasach, obróbka przemysłowa żywności spowodowała w niej krytyczne obniżenie ilości i jakości praktycznie wszystkich składników odżywczych, zwłaszcza w produktów spożywczych dostępnych w masowym handlu. Dla każdego człowieka dbającego o zdrowie i mającego świadomość znaczenia odżywiania dla jakości jego życia, suplementacja staje się oczywistością. W ten sposób można skutecznie uzupełnić składniki odżywcze, których niedobory mogą być przyczyną wielu chorób.

Dla osoby pracującej nad sylwetką odpowiednie suplementy mogą dodatkowo, znacząco poprawić efekty treningowe. Trzeba jednak stosować je właściwie. W wielu przypadkach, popełniane błędy w suplementacji powodują, że wydatki poniesione na suplementy zostają zmarnowane. By tego uniknąć konieczne jest stosowanie się do odpowiednich zasad dotyczących przyjmowania preparatów uzupełniających pożądane składniki.

W poniższym filmie omawiamy najkrytyczniejsze błędy suplementacji popełniane przez trenujących na sylwetkę.

Dobór suplementów do celu treningowego

Pierwszym kryterium doboru właściwych preparatów dla trenującego na siłowni powinna być ich przydatność dla wsparcia odpowiedniego celu treningowego, jaki właśnie realizuje poprzez treningi siłowe. Przypomnę, że takim celem może być budowanie masy mięśniowej, zwiększenie siły maksymalnej, poprawa wytrzymałości mięśniowej, czy odtłuszczanie sylwetki. Każdemu wybranemu celowi powinien być podporządkowany odpowiednio długi cykl treningowy i zastosowana metoda treningowa, ale także zastosowane suplementy.

I tak np odżywki węglowodanowe nie sprawdzą się w cyklach ukierunkowanych na zwiększenie siły, ale za to w czasie pracy nad wytrzymałością siłową, jak najbardziej. Skąd taką wiedzę powinien czerpać młody adept kulturystyki? Takim źródłem mogą być różne publikacje naukowe ale i doświadczenie zawodników i trenerów. Trzeba jednak zawsze pamiętać, że każdy organizm jest nieco inny i nie warto ślepo naśladować innych, zwłaszcza jeśli chodzi o ilości czy źródło danej substancji odżywczej. Na przykład jedni będą sobie chwalić odżywki białkowe na bazie serwatki a inni lepsze efekty osiągną na odżywkach pochodzenia jajecznego czy wołowego.

O wyborach decydować też powinien typ budowy ciała, czy szybkość przemian metabolicznych.

Niewłaściwe stosowanie suplementów

Zbyt duże ilości nie sprawdzą się zgodnie z zasadą “co za dużo to niezdrowo”. Zbyt długie przyjmowanie określonej substancji może spowodować zmniejszenie się wrażliwości receptorów organizmu co znacznie osłabi efekty jej stosowania. W pierwszym i drugim przypadku mogą powstać nadmiary obciążające niebezpiecznie organizm.

Z kolei zbyt krótkie stosowanie nie pozwoli na dostateczne wysycenie się pożądaną substancją tkanek organizmu.

Nieregularność i niesystematyczność

Ściśle określone pory w ciągu dnia to najlepszy sposób na zoptymalizowanie działania suplementów. Chaos i brak konsekwencji uniemożliwiają osiąganie potencjalnych korzyści drzemiących w sportowych preparatach. Takie nieprofesjonalne działania uniemożliwiają wyciąganie właściwych wniosków z takiej “suplementacji”.

Brak cykliczności w stosowaniu

Jest podobnym błędem jak brak treningu realizowanego w zaplanowanych cyklach. W związku z holistycznym charakterem kulturystyki działania cykliczne przynoszą bezsprzecznie najlepsze efekty.

Nieprawidłowe spożywanie suplementów diety

Złe łączenie takie jak używanie niewłaściwych płynów do rozcieńczania często powoduje problemy trawienne a co za tym idzie wchłonięcia i uzyskania optymalnych efektów. Niedobre i niwelujące pozytywne działanie jest spożywanie aminokwasów bcaa czy kreatyny z posiłkami czy łącznie z innymi preparatami.

Wyeliminowanie takich podstawowych błędów suplementacji może przynieść zaskakująco dobrą poprawę w efektach trenujących na siłowni. Wynika to z tego, że może wystąpić zjawisko synergii różnych elementów mających znaczenie.

budowanie-masy-230-230Szczegółowe wskazówki dotyczące suplementacji podczas budowania masy mięśniowej znajdziesz w kursie “Jak skutecznie budować masę mięśniową”

 , ,
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *

Więcej w błędy suplementacji, jakie brać suplementy
Zdrowa flora jelitowa

Jesteś tym co przyswajasz Jest wielu ludzi, którzy mimo wielu starań by dobrze się odżywiać mają wiele problemów ze zdrowiem....

Zamknij