Górne

Podjąć decyzję o treningu na siłowni

Nie wystarczy chcieć

Jestem uczulony na zwrot “bardzo bym chciał, ale…”. Muszę jednak dodać, że chodzi mi tu o sytuacje kiedy ktoś tak mówi i nie ma realnych przeszkód by to chcenie zrealizować, a on tylko tak kokietuje swojego słuchacza, podając bzdurne przeszkody. Wierzę, że słowa mają swoją moc i nie chodzi mi o żadną teorię z ruchu New Age. To co wypowiadamy, zwykle po prostu się realizuje: “Chciałbym mieć lepszą kondycją, ale nie mam silnej woli by to zrealizować” – to często szczera prawda, ale czy nie lepiej byłoby powiedzieć: “Nie wiem jak się za to zabrać?” I wtedy nasz mózg przestawia się na inne myślenie – szuka sposobów, a nie sabotuje każdą próbę wysiłku, by za każdym razem udowadniać wypowiadającemu dane słowa, że ma rację. Wynika to z tego, że nikt z nas nie lubi łatwo rozstawać się ze swoimi przekonaniami.

Zmiany w życiu

Pewnie naraziłem się już różnym myślicielom, ale powyżej podjąłem próbę opisania pewnej prostej sytuacji, kiedy ma miejsce podejmowanie decyzji, która ma znaczenie dla życia danej osoby. Im większe konsekwencje dana decyzja wnosi do życia człowieka, tym większe przekonanie powinno za nią stać. Im ktoś jest bardziej odpowiedzialną osobą, tym potrzebuje mieć więcej danych do podjęcia działań by zachować się konsekwentnie. Święcie wierzę w to, że każdy z nas powinien robić tylko te rzeczy, do których jest przekonany. Wtedy to co robi ma znaczenie i jakość.

Zapraszam do obejrzenia mojej rozmowy z trenerem Ryszardem Rećko, w której dzielimy się spostrzeżeniami na temat procesu podejmowania decyzji

We wcześniejszych nagraniach dostarczyliśmy argumentów dla niewtajemniczonych dotyczących tego jakie korzyści przynosi odpowiedni trening siłowy. W tym artykule i nagraniu chcemy zachęcić do podjęcia decyzji o tym by taki trening stał się częścią życia. Zabrzmiało to może przesadnie poważnie, bo to mogą być 3 treningi trwające po 45 minut, w tygodniu, plus 1 godzinka na miesiąc by przemyśleć co warto ulepszyć w planie. No i jeszcze zmiana pewnych zwyczajów żywieniowych, co rodzi konieczność zdobycia odpowiedniej wiedzy o odżywianiu.

Osobiście uważam, że zmiany te nie są wielkim “kosztem” jeśli postawimy sobie za cel poprawę jakości życia jakie niesie za sobą ten niewielki w gruncie rzeczy wysiłek.

Podsumujmy argumenty za podjęciem treningów na siłowni:

  1. Perspektywa na dojrzałe lata by wysilać się w sposób, który daje “wyrzut” hormonów szczęścia, zamiast z wysiłkiem spowodowanym bólami chodzić po kolejnych lekarzach.
  2. Świadomość własnej mocy sprawczej – mogę zadbać o siebie i nie muszę być na łasce firm czy instytucji, które zarabiają na mojej słabości.
  3. Lepsze samopoczucie, pewność siebie oznacza:
    • więcej możliwości,
    • lepszą jakość każdego podjętego działania,
    • więcej przyjaciół i
    • więcej sukcesów na każdym polu.

Co trzeba zrobić w pigułce

  • Podjąć decyzję o treningu,
  • wybrać odpowiedni plan treningowy,
  • poznać dokładne instrukcje realizacji planu treningowego,
  • wybrać miejsce na treningi,
  • wyznaczyć dni treningowe,
  • skorygować posiłki.

Przygotowujemy kurs “Trening siłowy dla dojrzałych”, którego celem jest poprowadzić wszystkich poszukujących drogi do zdrowej starości, by mogli wziąć sprawy zdrowia i sprawności w swoje ręce. Jeśli jesteś zainteresowany informacjami na ten temat, zapisz się na biuletyn wpisując swoje dane w poniższym formularzu

Imię: *
Email: *

 
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Imię:
*
Email:
*
(Antyspam) Wpisz cyfrę dwa:
 

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak się przetrenować

Recepta: Wykonuj co najmniej 20 serii na dany mięsień i najlepiej tak 3 razy w tygodniu. Taki trening w najlepszym...

Zamknij