Górne

Metoda ekscentryczna

Wśród metod treningowych przydatnych do rozwijania siły metoda ekscentryczna ma szczególne znaczenie. Polecana jest osobom zaawansowanym w trening siłowy i daje olbrzymie efekty. Ma jednak swoje mankamenty, jeśli tak można nazwać konieczność asekuracji partnerów. Z największą pieczołowitością należy dbać o zachowanie prawidłowej techniki.

Z tego powodu, że stosuje się największe obciążenia, nie można trenować dłużej jak 3 – 6 tygodni. Inaczej nazywa się ją metodą aktywnego opuszczania, gdyż ważniejszy jest ruch opuszczania ciężaru, nad którym trenujący musi się bardziej skupić.

 , ,

2 odpowiedzi do Metoda ekscentryczna

  1. Paweł A 3 lutego 2015 w 09:30 #

    Witam. Mój staż treningowy grubo ponad 10 lat, obecna waga 106kg. Po 4 miesiecznej przerwie wróciłem spowrotem do treningu siłowego i problem w tym że nie mogę wykonać prawidłowo co najmniej 6 powtórzeń w jednej serii podciągania na drążku szerokim nachwytem. Dwa pierwsze powtórzenia “podciągania” wykonuję prawidłowo, kolejne trzy powtórzenia mogę się tylko podciągnać do okolic nosa. Opuszczanie się w każdym powtórzeniu staram robić jak najwolniej. 26 stycznia skończyłem 6 tygodniowy trening Metoda Aktywnego Opuszczania się. Obciążenie z jakim trenowałem dochodziło w ostatniej serii do 25kg (razem z moją wagą 133kg) 3 serie po 5 powtórzeń. Wczoraj poszedłem na trening i jak się okazało ta metoda wogóle na mnie nie podziałała, przy wadze 106kg + 2kg po zjedzeniu 3 posilków i wypiciu sporej ilości wody nie zauwazyłem żadnej poprawy w podciąganiu się. Czy jest jakaś inna metoda żeby poprawić siłę w podciąganiu? bo niechcem rezygnować z tego ćwiczenia jest naprawde wspaniałym ćwiczeniem jeśli chodzi o rozwój mieśni pleców. Zaczołem w 2013r się podciągać z wagą 95kg i wraz z wrostem masy ciała siła mi wzrastała tak ze wykonywałem po 8-7 powtórzeń podciągania na drążku szerokim nachwytem nawet przy wadze 111kg. A niestety w tym roku tak wypadło ze nie zrzuciłem zbędnego balastu i zaczołem ćwiczyć z wagą 106kg. Co do wyciągu bo tez słyszałem że można poprawić siłę w podciąganiu, to odpada, ponieważ podstawka na obciążenia jest za krótka i mogę tylko do 85kg obciążenia założyć. Drażek do podciągania mam w piwnicy na takiej wysokości że jak stoje to sięga mi do brody i podciąganie srednim lub wąskim podchwytem odpada, jedynie mogę ćwiczyć szerokim nachwytem z podkulonymi nogami w kolanach, wtedy kolana moje zwisaja tak około 2-3 cm od ziemi, a piwnica od ziemi do stropu ma nie całe 200cm a ja 184cm wzrostu. Tak zę mam takie pytanie:

    1. czy jest jakaś inna metoda na zwiekszenie siły w podciąganiu na drążku?
    2. czy metoda aktywnego opuszczania sie przyczynia się też do przyrostu masy mieśniowej czy tylko siły?
    bo jak wiadomo to własnie ćwicze w celu zwiększenie rozwoju masy mieśniowej i mój problem to właśnie podciąganie na drążku, (brak sił) bo 3 powtórzenia prawidłowe w 3 seriach chyba raczej nie wpłyną na rozwój masy miesniowej. Drugim moim ćwiczeniem na plecy jest wiosłowanie sztangielką. Mój trening jest tak podzielony że w poniedziałki ćwicze podciąganie na drążku (jedno ćwiczenie na plecy) w czwartki wiosłowanie sztangielką (jedno ćwiczenie na plecy) 3 serie po 6 powtórzeń i tyle samo razy chciałbym się podciągnać w 3 seriach :). Bo jeżeli ta metoda aktywnego opuszczania ma wpływ na rozwój mieśni to super, całkiem dobrze sobie radze z opuszczaniem się z obciążeniem, nie musze wyskakiwać do góry żeby drążka chwycić bo mam na wysokości brody i opuszczam się tak wolno jak tylko mogę.

    Pozdrawiam!

    • Leszek Kaiser 9 lutego 2015 w 15:30 #

      Niestety nie wiem jaki jest cel tego podciągania się na drążku.
      Jeżeli chodzi o ilość podciągnięć, to pierwszą sprawą jest obniżenie masy ciała (w pierwszej kolejności tkanki tłuszczowej, ale mięśni także, a szczególnie masy mięśni nóg) i to o dobre kilkanaście kilogramów, co na pewno spowoduje zmianę w proporcjach i estetyce sylwetki.
      Jeżeli celem jest pojedyncze podciągnięcie się na drążku z jak największym obciążeniem (ćwiczenie Jana łuki), to trening metodą ekscentryczną jest tylko jedną ze stosowanych czasowo metod treningu siłowego z przewagą metody ciężkoatletycznej.

Pozostaw odpowiedź Leszek Kaiser Kliknij tutaj, aby anulować odpowiedź.

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *

Więcej w ekscentryczna metoda treningu siły, metoda aktywnego opuszczania
Ćwiczenie na bicepsy z cheatingiem

Zwiększ skuteczność ćwiczeń na bicepsy o 15% Janek Łuka pokazuje jak można zastosować metodę aktywnego opuszczania w treningu bicepsów. Tzw....

Zamknij