Górne

Kiedy trening siłowy może szkodzić

Siłownia dla rozważnych i systematycznych

Trening siłowy może być najlepszym sposobem na uzyskanie wspaniałej sylwetki i zachowanie wzorowej sprawności i zdrowia. Poza wzmocnieniem wszystkich grup mięśni może nastąpić poprawa sprawności układów:

  • ruchu
  • krążenia
  • oddechowego
  • nerwowego
  • wydzielania
  • pokarmowego

Niemniej trzeba pamiętać o tym, że działanie treningu zależy od zachowań osoby trenującej.

Podobnie jak lekarstwo, trening siłowy może szkodzić lub uczynić wiele dobrego dla organizmu trenującego. Nagraliśmy film omawiający najgroźniejsze zachowania związane z treningiem siłowym.

Jest kilka sytuacji, w których można doznać uszczerbku na zdrowiu:

  1. Sporadyczność treningu – wykonywanie treningów nieregularnie, od czasu do czasu, powoduje to, że organizm nie wypracuje sobie mechanizmów naprawczych dostatecznie sprawnych by następowało usprawnianie jego funkcji. Często takim sytuacjom towarzyszy chęć mocowania się z nadmiernym obciążeniem, sprawdzania się co trening. Takie zachowania wywołują mocne uszkodzenia w aparacie ruchu, z którymi organizm często nie jest w stanie sobie poradzić, np zamiast odbudowywaniem tkanek mięśniowych, zabliźnia takie uszkodzenia tkanką łączną i powstają mikroblizny, które w efekcie takich działań uniemożliwiają wręcz osiąganie efektów, które byłyby możliwe przy prawidłowym treningu.
  2. Niewłaściwy dobór ćwiczeń do możliwości organizmu – każdy ma nieco inny zakres ruchu w stawach, elastyczność ścięgien i więzadeł, ogólnie jest nieco inaczej zbudowany. To wszystko może powodować, że ktoś nie będzie w stanie w sposób prawidłowy wykonać niektórych ćwiczeń a wykonywanie ich “na siłę” będzie powodować uszkodzenia aparatu ruchu. Z tego powodu każdy początkujący powinien zaczynać pod okiem dobrego trenera a co najmniej bardzo doświadczonego i świadomego trenującego.
  3. Nieprawidłowa kolejność ćwiczeń – np. stosowanie martwego ciągu bezpośrednio po podciąganiu się na drążku – im mniej wytrenowany ćwiczący, tym większe zagrożenie dla jego kręgosłupa, stanowi taka kolejność.
  4. Nieprawidłowa technika ćwiczeń – w tym także złe oddychanie (niewłaściwe wstrzymywanie oddechu) – może być przyczyną, że siłownia zaprowadzi do lekarza wskutek zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu (nadciśnienie, urazy aparatu ruchu).

Zarówno trenujący systematycznie jak i każdy rozpoczynający trening powinien sobie zdawać sprawę z tego kiedy trening siłowy możesz szkodzić.

 

 ,
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *

Więcej w jak trenowac na silowni
Jak poprawić siłę, masę i wytrzymałość na siłowni

Trening siłowy wykorzystywany jest do poprawiania wyników prawie w każdej dyscyplinie sportu. Przy pracy nad daną cechą motoryczną wykorzystuje się...

Zamknij