Górne

    Jak być w formie po 60-tce

    20, 30 latek zwykle nie myśli o tym, że będzie miał kiedyś 60 lat. Czasami może co najwyżej obserwować “takiego staruszka” i mieć różne emocje. Większość ludzi w Polsce dożywa jednak tych 60 lat. Myślę, że kiedy osiągnie się próg dorosłości, warto zadać sobie pytanie czy jest jakiś sposób na to by nie stracić formy przez długie lata i być w formie po 60-tce.

    Jan Łuka jest człowiekiem, który dokonuje rzeczy, które zadziwiają i młodszych i starszych. Można oczywiście zastanawiając się nad tym dlaczego podnosi wciąż niebotyczne ciężary, twierdzić, że ma wyjątkową genetykę, odżywia się wzorcowo, wspomaga się Bóg wie czym itd., ale ważniejsze jest, dla nas zwykłych ludzi, czy ma dla nas dobrą radę na ten intrygujący temat.

    Tajemnica długoletniej formy

    W krótkiej rozmowie przed kolejnym pokazem swojej siły, zdradza po prostu swoją tajemnicę. Właściwie nie robił z tego nigdy tajemnicy a obserwujący go rywale i komentatorzy, właściwie chyba nigdy nie zadali właściwego pytania.

    W poniżej zamieszczonym filmie, na tle odbywającego się w pobliżu festynu, można wysłuchać w zagłuszanej rozmowie,  jaka jest najważniejsza wskazówka dotycząca zachowania formy przez długie lata.

    Ta wskazówka jest prosta: systematyczny i długotrwały trening. Jan poza pół-roczną przerwą w 1980 roku, miał co najwyżej tygodniowe przerwy w treningu. Sam wypraktykowałem w swoich zwyczajach, że trening ciągły daje o wiele lepsze efekty niż taki sezonowy. Nawet 1 – 2 miesięczna przerwa wakacyjna czyni dużą różnicę i po niej zawsze traci się sporo czasu na dochodzenie do poprzedniej formy. A cóż będzie kiedy z roku na rok nawet niewielkie postępy zaczną się dodawać? Jan Łuka jest najlepszym przykładem w swojej dyscyplinie. Dzisiaj pokazuje jak być w formie po 60-tce a za 5 lat pokaże zapewne, że ta metoda działa i po 70-tce. Grunt to dobre nawyki.

    Uniwersalny element sukcesu

    Systematyczne, niezakłócone działania zawsze dają wielkie efekty i ci, którzy potrafią zachować żelazną dyscyplinę mają potężną przewagę nad “sezonowcami”. W takim zestawieniu nawet przeciętniak przeskoczy super talent. I obojętnie czy to będzie dotyczyć sportu, muzyki, nauki czy jakiejkolwiek dziedziny.

     

    2 odpowiedzi do Jak być w formie po 60-tce

    1. Roman 30 maja 2014 w 12:56 #

      Tez jestem po 60-ce jak panJ. Luka . Ćwiczę praktycznie cale życie. Zaraziłem kulturystyka mego syna, ktory jest obecnie instruktorem sportowym w Londynie. Mam jednak pewien kłopot.Bylem operowany na przepuklinę i mam pytanie jak ostrożnie w moim wieku mozna cwiczc mięśnie brzucha aby nie bylo nawrotow przepukliny.

      • Leszek Kaiser 30 maja 2014 w 15:33 #

        Mówimy o tym w artykule Przepuklina i co dalej/ Po okresie rehabilitacji można włączyć ćwiczenia, które proponujemy w w/w artykule. Suplementacja pozwalająca utrzymać odpowiednią produkcję kolagenu, też jest tu bardzo ważna

    Dodaj komentarz

    Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *

    Przeczytaj poprzedni wpis:
    Kulturystyka po 40-tce

    Siłownia po 40 tce Naturalne jest, że młodzi ludzie w wieku szkolnym ruszają się więcej, niż kiedy pójdą do pracy...

    Zamknij