Górne

Dieta na masę cz.4

Co i jak jeść, czyli skład posiłków

Jak powinny wyglądać posiłki kulturysty. Dlaczego kanapki kulturysty są inne.

 

Treść filmu:

Woda w odżywianiu kulturysty

I ostatni, najważniejszy element – woda. Woda jest naszemu organizmowi niezbędna pod każdym względem: i zdrowotnym i do budowy masy mięśniowej i do utraty tkanki tłuszczowej. Woda i jeszcze raz woda … Moja żelazna zasada: kiedy trenujemy intensywnie to przyjmujemy minimum 500 ml wody na każde 10 kg ciała. Dodatkowo: wody! Nie kawy, nie herbaty, nie soku z jabłek! To oczywiście też pijemy. Mówię o wodzie mineralnej niegazowanej. Zatem jeśli ktoś waży 100 kg to powinien wypijać dodatkowo 5 l wody mineralnej każdego dnia. Oczywiście nie mówię o ekstremalnych zachowaniach. Pamiętajcie, że bardzo dużo wody tracicie na codzienne funkcjonowanie. Np tracimy wodę z oddechem. Dużo wody tracimy z potem w upalne dni.

Groźne odwodnienie

Dużo mówi się o tym, żeby nie dopuszczać do odwodnienia organizmu. Tylko przy 3% odwodnieniu organizmu następuje spadek sił o 8 do 12%. Co wy na to? Zamiast 100 kilogramów wycisnąć 92? Jeżeli odwodnimy nasz organizm o 25% to już na pewno nie damy rady go nawodnić, bo zejdziemy z tego świata.

Składamy się aż w 70% z wody. W związku z tym apeluję: pamiętajcie, że przy jakiejkolwiek diecie wody pijemy stanowczo za mało. Pamiętamy zatem aby budując masę mięśniową spożywać 500 ml wody na każde 10 kg masy ciała. Pół litra wody – dwie szklanki – to porcja na jeden raz. Tyle na ten temat.

Co powinien zawierać posiłek kulturysty

Powiem teraz o zestawach. Jak zacząć, jak kończyć. Wszystko zależy od tego kiedy rozpoczynacie trening. Jeśli trening zaczynacie w godzinach popołudniowych – a tak zazwyczaj bywa – proponuję do czasu treningu spożyć co najmniej dwa posiłki. A jeszcze lepiej trzy posiłki. Dwa posiłki należy zostawić sobie na po treningu. Jaki powinien być ich skład? Przypominam: stosunek węglowodanów do białek powinien wynosić 4:1. Na 1 jednostkę białka przypadają 4 jednostki węglowodanów. Nie polecam rezygnacji z tłuszczy – jak to większość robi – to jest zły pomysł.

W prawidłowej diecie musi być uwzględnione 6 elementów:

  • woda,
  • węglowodany,
  • białka,
  • minerały,
  • witaminy i
  • tłuszcze.

Te sześć elementów musi być zawarte w naszej codziennej diecie.

Przykłady posiłków pakera

Jak rozpocząć dzień? Można zjeść posiłek węglowodanowo-białkowy.

Co to może być?

  • Np porcja ryżu z porcją piersi z kurczaka.
  • W drugim posiłku możemy zjeść porcję makaronu z porcją ryby.
  • W trzecim posiłku możemy spożyć porcję pieczywa z grubym plastrem pieczeni na zimno. Do tego trochę sałaty, pomidor, ogórek. Oto kanapka kulturysty.
  • W następnym posiłku może być znowu powrót do makaronu. Od czasu do czasu można spożyć posiłek typowo węglowodanowy np. ryż z jabłkami i cukrem, można dodać też trochę jogurtu do tego.
  • Można zjeść porcję ziemniaków z 2-3 jajkami sadzonymi na oliwie z oliwek z dodatkiem koperku.

Jakie potrawy? Wymienienie ich zajęłoby zbyt dużo czasu. Wiemy jakie produkty należy do tego używać. A jakie przyrządzać z tego zestawy? Tu już odsyłam was do waszej pomysłowości i możliwości w kuchni. 90% z was je to co postawi mu mama na stole. Tylko mamę trzeba poprosić o dwa dodatkowe posiłki ze względu na budowanie masy mięśniowej i aby były skomponowane zgodnie z zasadami, o których mówiliśmy.

Podsumowując:

Sześć substancji odżywczych, które znajdują się w produktach żywnościowych:

  • woda,
  • węglowodany,
  • białka,
  • minerały,
  • witaminy i
  • tłuszcze,

muszą znaleźć się na naszym stole. Dzięki temu znajdą się w naszym organizmie. Dzięki temu mamy chęć do treningu, dzięki temu ten trening przebiega zgodnie z metodyką. Gwarantuję, że jeśli zastosujecie się do tych zasad to po roku pracy będziecie zwracać na siebie uwagę całego otoczenia. Wystarczy raz zaprosić kolegów i koleżanki z klasy na plażę i tam się zacząć opalać. Wtedy będzie widać wyraźnie wasze postępy, czego wam serdecznie życzę.

 , , , , ,
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Imię:
*
Email:
*
(Antyspam) Wpisz cyfrę dwa:
 

Więcej w budowanie masy miesniowej, co powinien zawierać posiłek kulturysty, groźne odwodnienie, ile wody powinien pić kulturysta, przykłady posiłków pakera
Dieta na masę cz.1

Podstawy diety na masę mięśniową Bez odpowiedniej diety na masę najlepszy trening da marne efekty. Chyba nikt z tych co...

Zamknij