Górne

Dieta na masę cz.3

Witaminy i minerały w diecie na masę

Mają rolę katalizatorów przemian chemicznych jakie zachodzą w organizmie. Ich niedobory czy nierównowaga mogą zaburzyć wiele czynności – także przyrost masy mięśniowej, dlatego są tak ważne w diecie na masę.

Najwięcej witamin znajduje się w roślinach. Oczywiście obecne są także w produktach pochodzenia zwierzęcego. Minerały są obecne we wszystkich produktach.

Ze względu na to, że ogólnodostępna żywność dzisiaj jest wysoko przetworzona zaleca się uzupełnianie witamin i minerałów poprzez stosowanie preparatów wielowitaminowo-wielomineralnych. Najlepiej używać właśnie takie kompletne suplementy gdyż używanie pojedynczych jest obarczone dużym ryzykiem zachwiania równowagi tych substancji w organizmie.

Najbardziej polecamy preparaty na bazie naturalnych surowców. Są one niestety znacznie droższe od syntetycznych ale ich wchłanialność jest znacznie lepsza.

Zobacz część 4

 

Treść filmu:

Rola witamin i minerałów

Omówiliśmy już białka, węglowodany i tłuszcze.

Moi drodzy, witaminy znajdują się w mięsie. Witaminy znajdują się również w jajach, mleku i jego przetworach, praktycznie w każdym rodzaju żywności. Ale najwięcej witamin znajduje się w żywności pochodzenia roślinnego, zwłaszcza w zielonych roślinach. Te zielone rośliny zawierają również barwnik, chlorofil, który najprawdopodobniej współdziała z witaminami zawartymi w roślinie i w ten sposób poprawia wchłanialność witamin do organizmu.

Gdzie natomiast znajdziemy minerały? Znajdziemy je we wszystkich produktach pochodzenia zwierzęcego oraz roślinnego. Jeśli ktoś się tym bliżej zainteresuje to odsyłam do różnego rodzaju tabel. Można je znaleźć w księgarniach lub w internecie.

Suplementacja witamin i minerałów

Wydaje się, że uzupełnianie diety pojedynczymi witaminami i pojedynczymi minerałami nie ma sensu. Myślę, że najlepiej jest dbać o to aby w naszej codziennej diecie było dużo witamin pochodzenia naturalnego. Oczywiście niczym złym jest wspomaganie swojego organizmu suplementacją witamin i minerałów. Są na rynku świetne środki i bardzo tanie. Technologia ich produkcji jest znacznie tańsza niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Środki te bazują na naturalnych produktach. Są to produkty prasowane pod dużym ciśnieniem i dzięki temu nie tracą swoich właściwości. Mogą być wysuszone i prasowane albo zamrożone i prasowane. Proponuję jednak kupować te preparaty w sklepach przeznaczonych dla kulturystów i sportowców. Natomiast w aptekach króluje w tej chwili Vigor. Jest to preparat typowo chemiczny. A chemii nie polecam. Proszę pamiętać aby te preparaty przyjmować razem z posiłkiem porannym i południowym. Wieczorem nie ma sensu. O tym nie będziemy teraz mówić.

Niedobór witamin upośledza efekty treningu

Witaminy i minerały są potrzebne naszemu organizmowi w minimalnych ilościach ale ich brak może spowodować bardzo żałosne skutki jeśli chodzi o przyrost masy mięśniowej. Po prostu, jesteśmy wówczas przemęczeni, nie chce nam się trenować. Nasz organizm nie funkcjonuje prawidłowo. Witaminy i minerały, które zawarte są w żywności codziennej: w owocach, warzywach, jarzynach, mięsie polecam jak najbardziej.

Jeśli chodzi o mleko, nie polecam go dorosłym ludziom. Jednak jak najbardziej polecam przetwory mleczne w postaci serów, jogurtów, kefirów, odżywek bakteryjnych, zawierających florę bakteryjną. Natomiast samo mleko jest raczej niepotrzebne naszemu organizmowi. W litrze mleka pełnotłustego jest znacznie mniej wapnia niż np w łyżeczce maku. Ale nie musimy akurat maku spożywać, żeby zabezpieczyć sobie odpowiednią ilość wapnia. Wapń z mleka wcale nie jest tak dobrze wchłanialny jak większość publikacji twierdzi. Najlepiej wchłanialny wapń jest w mięsie i w ościach ryby. I bardzo dobrze jest kupować sobie konserwy rybne i zjadać całą zawartość, nie wybrzydzając albo szprotki (bez skórki) od czasu do czasu.

Tyle o witaminach i minerałach. Największym ich źródłem są produkty pochodzenia roślinnego ale też mięso jest w nie bogate.

Zobacz część 4

 , , ,
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Imię:
*
Email:
*
(Antyspam) Wpisz cyfrę dwa: