Górne

    Czy powinniśmy jeść chleb?

    chlebZweryfikuj swoje zwyczaje

    Zwykle postępujemy według utartych schematów i nie zastanawiamy się nad tym, że to co wydaje się takie samo jak kiedyś, teraz jest znacząco inne. W poniższym filmie proponujemy zweryfikować swoje podejście do spożywania chleba. Powód jest prozaicznie prosty, po prostu dzisiejszy chleb dostępny dla przeciętnego Kowalskiego bardzo różni się od tego jaki miał do dyspozycji kilkadziesiąt lat temu.

    W rozmowie w filmie podajemy też prosty sposób na sprawdzenie w domowych warunkach, czy dany produkt spożywczy jest korzystny dla zdrowia danej osoby, bo musimy pamiętać o tym jak bardzo różnimy się od siebie. Okazuje się, że jedni ludzie mogą wręcz kwitnąć na danym produkcie a inni będą czuli się fatalnie.

    Prosty test artykułu spożywczego opiera się na sprawdzeniu swojego samopoczucia po spożyciu tego produktu. Należy jednak zachować pewne warunki by wynik nie był przekłamany. Taki produkt powinien być zjedzony na pusty żołądek i samodzielnie. Potem następuje etap obserwacji i oceny samopoczucia. Idealnie by było taka próbę powtórzyć jeszcze ze 2 razy. Taki test nie musi być jednak wskazaniem, że próbowany produkt jest idealny dla danej osoby, gdyż nie czuła ona żadnych dolegliwości. Każdy człowiek ma inną wrażliwość i brak negatywnych reakcji może świadczyć, że organizm sobie jakoś radzi ale nie “kwitnie” na tym produkcie. Niemniej jest to najprostszy, a co ważne dostępny od zaraz test na przydatność danego produktu dla konkretnej osoby.

    Indywidualne reakcje

    Nikt nie może wykonać takiego testu za inną osobę. Wynika to z tego, że poza widocznymi i mierzalnymi różnicami jak choćby grupa krwi, różnimy się aktualnym stanem zdrowia, składem bakterii jelitowych (ocenia się, że istnieje ich ok 16 tysięcy rodzajów!), zwyczajami żywieniowymi itp. Nawet organizm tego samego człowieka, który zmienił swoją dietę, może produkować bardziej lub mniej sprawnie enzymy do trawienia węglowodanów, białek czy tłuszczy, np zwiększając ilość tłuszczy kosztem węglowodanów będzie coraz sprawniej wykorzystywał energię pochodzącą z tłuszczy właśnie a coraz mniej sprawnie z węglowodanów. Oczywiście nastąpi to w momencie przekraczania pewnych wielkości ilościowych i czasowych.

    Dla mnie osobiście, kiedyś dziwnie odbierałem reklamy promujące środki na wzdęcia i problemy trawienne, oskarżające o te przypadłości potrawy tłuste. Ja nigdy nie miałem problemów z trawieniem tłuszczy, ale kiedy spożyłem produkt mleczny czy zawierający sporą ilość węglowodanów skrobiowych, to byłem długo ociężały i męczyłem się ze strawieniem takich produktów.

    Znaczącym przykładem jak zmieniają się produkty dostępne w sklepach jest chleb. I tytułowe pytanie: czy powinniśmy jeść chleb, może być dobrym początkiem do tego by zacząć weryfikować to co spożywamy w codziennej diecie. To właśnie systematyczne działania zawsze przynoszą efekty. Kiedy te działania mądrze weryfikujemy, nie koniecznie ślepo ufając różnym guru, to działania te możemy wykorzystać dla poprawy lub zachowania zdrowia.

    Dieta zgodna z grupą krwiZacznij porządkować swoja dietę. Grupa krwi ma duży wpływ na to co ci służy. Zweryfikuj swoje nawyki i popraw swoje zdrowie w prosty sposób.

     
    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz

    Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *

    UWAGA: WSZYSTKIE KURSY

    TERAZ 35% TANIEJ

    Przeczytaj poprzedni wpis:
    Główne błędy przy odchudzaniu

    Jeśli twoim zamiarem jest zredukowanie nadmiarów tkanki tłuszczowej, to sprawdź czy nie popełniasz któregoś z błędów. One mogą decydować o...

    Zamknij