Górne

Choroby a trening siłowy w wieku dojrzałym

50-latek z bólami stawów, cukrzycą czy inną chorobą metaboliczną, może mieć wątpliwości, czy może trenować na siłowni. Nigdy tego nie robił, ale szuka sposobu na poprawę swojej formy. Posłuchaj co ma do powiedzenia na ten temat doświadczony trener.

Co warto zrobić na początku

Jeśli ktoś ma dolegliwości, które trwają dłuższy czas, niezależnie od wieku, powinien decyzję o podjęciu treningów na siłowni skonsultować z lekarzem. Idealnie gdyby to był lekarz … z doświadczeniem na siłowni. Na innych lekarzy należy wziąć pewną poprawkę, tzn w razie negatywnej opinii co do treningu, szukać dalej. Dlaczego tak twierdzę, bo niestety najłatwiejszą odpowiedzią dla lekarza na wszelkie trudne pytania jest odpowiedź: nie. Lekarz myśli w ten sposób: Choć nie znam się na tym, to lepiej zabronić – tak w razie czego, by sobie pacjent nie zaszkodził, gdyby źle trenował, albo, co jeszcze gorsze, coś mu to pomoże i jeszcze przestanie być moim pacjentem. Oczywiście to miał być żart, ale nie zawsze brzmi tak wesoło, gdy dotyczy kogoś konkretnego.

Jeśli masz cukrzycę strzeż się biegania

Ale siłownia jest dobrym wyborem dla osoby z upośledzonym działaniem trzustki. Oczywiście musi pamiętać o swojej chorobie i rozpocząć trening zawsze pod okiem fachowca, tzn trenera ze sporym doświadczeniem. Na powyższe zagadnienia rozmawiam właśnie w poniższym filmie z trenerem z ponad 40-letnim doświadczeniem.

Dowiesz się z niego o korzyściach jakie może przynieść trening siłowy osobie w wieku dojrzałym. Pamiętaj trening siłowy nie oznacza tylko mocowanie się z ogromnymi ciężarami, ale oznacza też wykonywanie odpowiednio dobranych ćwiczeń, z odpowiednio dobranymi obciążeniami do osoby i do jej możliwości. To są ważne elementy treningu, zwłaszcza dla osoby z różnymi dolegliwościami, bo to co ujdzie płazem młodemu, dojrzałemu niekoniecznie. Niemniej korzyści płynąc z treningu siłowego są zawsze warte tego by poszukać odpowiedniego wsparcia.

 , , ,
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Zaprojektowane przez Klienter.pl

Kulturysta

6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

Pobierz teraz poradnik gratis!

Dowiesz się…

  • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
  • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
  • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


Imię:
*
Email:
*
(Antyspam) Wpisz cyfrę dwa:
 

Więcej w choroby a trening siłowy, siłownia po 40, siłownia w wieku dojrzałym
Warunki dobrego treningu po 50-tce

Co powinien wiedzieć 50-latek zanim zacznie trenować na siłowni Każdy wiek ma swoje prawa i to co "ujdzie płazem" dwudziestolatkowi...

Zamknij