Górne

    Superserie

    Metoda dla zaawansowanych

    Superseria polega na wykonywaniu ćwiczeń na antagonistyczne grupy mięśni bezpośrednio po sobie, bez przerwy wypoczynkowej. Oznacza to np po wykonaniu uginania ze sztangą przejście bezpośrednio do “francuskiego wyciskania”, czyli połączenia w jednym podejściu ćwiczenia na bicepsy z ćwiczeniem na rozwój tricepsów. Takie wykonanie w jednej serii ćwiczeń na przeciwstawne grupy mięśniowe, powoduje, że trenowane mięśnie są bardziej zaangażowane, tzn w sposób czynny i bierny. Taka organizacja ćwiczeń zmienia warunki pracy i regeneracji, trenowanych w ten sposób mięśni.

    By ten sposób trenowania przyniósł zamierzone korzyści, osoba trenująca powinna mieć odpowiedni staż treningowy, najlepiej 2-3 lata systematycznych wizyt w siłowni.

    Na przełamanie stagnacji

    Trening metodą superserii poleca się w celu przełamania stagnacji czyli zatrzymania w budowaniu masy mięśniowej. Posłuchaj co o tym sposobie treningu mówi trener z ponad 40-letnim doświadczeniem, Ryszard Rećko.

    Po tę metodę nie powinny sięgać osoby, które nie przetrenowały jeszcze 6 miesięcy i to w sposób regularny. Jak pisałem wcześniej trenujący na sylwetkę powinien stopniowo zwiększać wymagania treningowe. Zbyt szybkie sięganie po metody przeznaczone dla wytrenowanych, może przynieść, wbrew oczekiwaniom, szybsze zatrzymanie w rozwijaniu muskulatury. Każda osoba ma ograniczone zdolności adaptacji do treningu i dostosowanie się do własnych możliwości jest jednym z kluczy do sukcesu.

    Jakie grupy mięśniowe łączyć w superserii

    Polecamy następujące połączenia:

    • bicepsy z tricepsami
    • klatka piersiowa z najszerszymi grzbietu
    • czworogłowe uda z dwugłowymi uda
    • przednie i tylne aktony barków

    Kontrowersyjne natomiast jest łączenie w jednej takiej serii mięśni prostych brzucha i mięśni prostych grzbietu. Chociaż są to grupy antagonistyczne, to obie grupy chronią bardzo wrażliwy, lędźwiowy, odcinek kręgosłupa. Nasz trener odradza takie połączenia, ze względu na podwyższone ryzyko odniesienia urazu, które jest związane z wysokimi wymaganiami dla technicznej strony takich ćwiczeń. Okazuje się, że ćwiczenia na mięśnie brzucha i proste grzbietu powinny być wykonywane idealnie technicznie a w przypadku wcześniejszego zmęczenia ich, staje się to stosunkowo trudne. Dlatego polecamy trenować je oddzielnie.

    Korzyści z superserii

    Odpowiednie wykorzystanie tej metody treningowej może przynieść trenującemu:

    • przełamanie stagnacji i szybszy wzrost masy mięśniowej
    • poprawić tonus mięśniowy
    • wpłynąć korzystnie na ogólną wydolność
    • skrócić czas trwania pojedynczego treningu

    Dopasuj trening do swojego wytrenowania i celu jaki sobie wyznaczyłeś

     
    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz


    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *

    Przeczytaj poprzedni wpis:
    Przeziębienie a trening

    Jak postępować gdy zaczyna się przeziębienie Bardzo znane jest powiedzenie, że katar nieleczony trwa 7 dni a leczony trwa tydzień....

    Zamknij