Górne

    Zdrowy kręgosłup

    Jak zadbać o kręgosłup

    Ból kręgosłupa należy do najbardziej nieprzyjemnych doświadczeń cielesnych. Jednocześnie jest to sygnał o tym, że coś niedobrego dzieje się w organizmie. Najgorszą rzeczą jaką można zrobić jest ograniczenie aktywności ruchowej. Ruch jednak musi być odpowiedni.

    Bardzo często nawet lekarze zalecają niewłaściwe zachowania. Okazuje się, że pływanie w takich przypadkach często wcale nie pomaga a raczej odwrotnie – ból się nasila. By zachować zdrowy kręgosłup konieczne są kompleksowe działania. Ból zwykle spowodowany jest przez różne napięcia mięśni odcinka lędźwiowego i konieczne jest wykonywanie ćwiczeń powodujących zredukowanie tych różnic (przykurczów).

    Co robić by pozbyć się bólu?

    Kręgosłup powinien być rozciągany a mięśnie położone wzdłuż niego wzmacniane. Rozciągać się jednak trzeba umieć. Poniżej znajduje się krótki instruktaż rozciągania kręgosłupa. Jeśli cię boli, obejrzyj go dokładnie i zacznij wykonywać kilka razy dziennie. Zrób to dokładnie według instrukcji

    Opis wykonania ćwiczenia

    Skłon do podłoża robimy w ten sposób jak powinno wyglądać każde zginanie się tułowia z pozycji pionowej: Trzymamy spięty i wyprostowany grzbiet i zaczynamy skłon. Dopiero po przekroczeniu katą, w którym musimy “poluzować spięcie” by dalej wykonać skłon, zginamy grzbiet. W tym momencie bardzo wczuwamy się w odczucia pochodzące z kręgosłupa. Jeśli byśmy odczuwali ból i po kontynuowaniu ruchu zwiększałby się – rezygnujemy z tego ćwiczenia. Zawsze zasada jest taka: jeśli pogłębianie ruchu zwiększa ból nie robimy tego ćwiczenia. W tym przypadku może to świadczyć o dyskopatii.

    Jeśli ból nie występuje lub nie jest niepokojący to pozostajemy w pozycji skłonu ok 10 sekund i potem podnosimy się w taki sposób, że najpierw podąża niejako do góry dolna część kręgosłupa a górna idzie tylko bezwładnością a prostujemy się dopiero w ostatniej fazie ruchu.

    Pamiętaj, że to tylko część pracy prowadzącej do życia bez bólu. Trzeba jeszcze wzmocnić mięśnie proste grzbietu oraz mięśnie brzucha.

    Idealne dla twojej formy będzie też zastosować inne ćwiczenia rozciągające mięśnie

     , , , , , ,
    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz


    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *