Górne

    Przeziębienie a trening

    Jak postępować gdy zaczyna się przeziębienie

    Bardzo znane jest powiedzenie, że katar nieleczony trwa 7 dni a leczony trwa tydzień. Symbolizuje to pewien proces, jaki często zachodzi w organizmie i właściwie wskazuje na to, że na wszystko potrzebny jest czas. W praktyce, oczywiście dla każdego oznacza to inny okres i zależy od aktualnej odporności i postępowania w reakcji na symptomy choroby.

    Myślę, że każdy człowiek doświadczył sytuacji związanej z przeziębieniem takiej, że po zauważeniu pierwszych jego objawów w postaci kataru, lekkiego osłabienia czy stanu podgorączkowego, choroba jednak nie rozwinęła się a organizm pokonał ją szybko tj w ciągu godzin, czy dnia.

    Odpowiadając na tytułowe pytanie, wszelkie rady trzeba podawać z zastrzeżeniem, że dotyczą one początkowego stadium przeziębienia a kiedy jest ono ostre w objawach, to trzeba podjąć intensywne kroki związane z walką z chorobą a treningi sobie odpuścić.

    Kiedy można iść na siłownię

    Tu musimy w pierwszej kolejności kierować się swoim subiektywnym odczuciem. Zawsze kiedy wybierzemy trening, to powinien być on słabszy niż ten zaplanowany na normalny czas zdrowia i zachować należy zdecydowanie większy margines bezpieczeństwa, czyli skończyć dużo wcześniej, zanim się ostro zmęczymy. Zatem wykonując ćwiczenia główna koncentracja powinna być skierowana na obserwację reakcji organizmu a nie na ekstremalną walkę z ciężarami. Taki trening ma sprawić przyjemność.

    Posłuchaj co na ten temat mówi doświadczony trener Ryszard Rećko

    Proste sposoby na przeziębienie

    Warto też podjąć pewne działania od pierwszej chwili, gdy zorientujemy się, że samopoczucie się pogorszyło. Podam kilka prostych sposobów na przeciwstawienie się atakującej chorobie, niezależnie od jej pochodzenia.

    • Należy niezwłocznie zabezpieczyć organizm przed działaniem zimna, przeciągów (nawet drobnych) – czyli w miarę możliwości zaszyć się w sypialni, czy nawet pokoju nieprzechodnim ani o dużym ruchu ludzi. Zabezpieczyć się przez ubranie odpowiednio ciepłej odzieży.
    • Zrezygnować z wszelkiej, nadmiernej dla samopoczucia, aktywności fizycznej oraz intelektualnej
    • Zostawić sprawy stresujące na później. Powyższe rady właściwie tego dotyczą, ale w tym punkcie chcę zwrócić uwagę na to, że w sytuacji kryzysu fizycznego, wszelkie stresory emocjonalne będą trudniejsze do ogarnięcia i lepiej ich rozwiązanie zostawić na lepszy czas.
    • Przyjmować duże dawki witaminy C, minimum 1 gram co 1-1,5 godziny. Im większe tym lepiej. Pomocne tu będą preparaty o dużej jej zawartości, najlepiej naturalne ale i syntetyczne wysokiej jakości. Warto pamiętać, że zapotrzebowanie na witaminę C wzrasta wielokrotnie w czasie choroby, ostrego stresu psychicznego, a nawet zwykłego skaleczenia czy ukąszenia przez owada. Profilaktycznie każdy średnio aktywny człowiek powinien przyjmować dodatkowo 200-600 mg tej witaminy dziennie i wtedy przyjmowanie kapsułki lub dwóch dziennie o zawartości 200 mg będzie wystarczające.

    samoleczenie-230-230Dowiedz się jak poradzić sobie z urazami w domowych warunkach

     
    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz


    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *

    Przeczytaj poprzedni wpis:
    10 rad TrenerOK dla trenującego

    Zastosuj je sumiennie a się zdziwisz Każdy trenujący na masę powinien uwzględniać kilka elementów: Serie główne powinny odbywać się w...

    Zamknij