Górne

    Plecy

    Wpływ odżywiania na stan kręgosłupa

    Odżywianie a kręgosłup W wieku dojrzałym stan kręgosłupa jest w zdecydowanej większości przypadków odzwierciedleniem stylu życia jakie osoba wiodła przez minione lata. Największy wpływ na kondycję naszego szkieletu ma sposób odżywiania. To właśnie dostarczanie odpowiednich substancji odżywczych w odpowiednich ilościach może spowodować, że człowiek przez długie lata zachowa prostą sylwetkę, uchroni się przed wieloma kontuzjami

    ... czytaj dalej

    Dieta, Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Plecy  Tematy: 0

    Dysfunkcje kręgosłupa a trening siłowy 2

    Co robić po odniesieniu urazu kręgosłupa Jeśli to będzie na treningu, to kryterium jest samopoczucie po ostygnięciu po ćwiczeniach. Jeśli ból jest dolegliwy i uniemożliwia normalne funkcjonowanie, to konieczna jest wizyta u lekarza specjalisty (ortopedy), w celu zdiagnozowania urazu. Jeśli możliwa jest aktywność w celu przeciwdziałaniu skutkom urazu, to na początku trzeba znaleźć ćwiczenia, które

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Plecy  Tematy: 1

    Dysfunkcje kręgosłupa a trening siłowy

    Skolioza, nadmierna kifoza bądź lordoza, czy też nadmierne wyprostowanie kręgosłupa są dzisiaj powszechnymi dolegliwościami nie tylko ludzi dojrzałych ale i dzieci i młodzieży. Jeśli dołożymy jeszcze różne kontuzje naszego trzonu szkieletu jak dyskopatia czy kręgozmyk, to okaże się, że większość obecnie żyjących ludzi zmaga się z dysfunkcjami kręgosłupa. Czy skrzywienia kręgosłupa dyskwalifikują trening siłowy Ani

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Plecy  Tematy: , 8

    “Piłowanie jednorącz”

    Bardzo skuteczne ćwiczenie na rozwój mięśni najszerszych grzbietu demonstruje trener Ryszard Rećko. Wielką zaletą tego ćwiczenia jest to, że kręgosłup znajduje się w odciążeniu. Zatem można je bezpiecznie wykonać po uprzednim wykonaniu np podciągania na drążku. Ćwiczenie to skutecznie pobudzi mięśnie najszersze grzbietu, gdy podczas wykonania uwaga zostanie skoncentrowana na tym by ruch był wykonywany

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Plecy, Podstawy kulturystyki  Tematy: , 0

    Trening mięśni najszerszych grzbietu na wyciągu

    Plecy w trapez Zarówno podciąganie się na drążku, jak i ściąganie drążka wyciągu do klatki piersiowej, czy do karku, świetnie wpływają na rozwój mięśni najszerszych grzbietu, zwłaszcza w ich górnym odcinku. To właśnie rozwinięcie tych aktonów mięśni powoduje, że plecy, nawet w ubraniu, robią niesamowite wrażenie na obserwatorach. Dzisiaj jest moda na olbrzymią masę mięśniową,

    ... czytaj dalej

    Plecy, Podstawy kulturystyki  Tematy: , , 0

    Jak poprawić siłę w podciąganiu się na drążku

    Podciąganie się na drążku wymaga sporej siły kilku grup mięśniowych: głównie najszerszych grzbietu i bicepsów. Jeśli ktoś chce podciągać się jak największą ilość razy to powinien pracować nad wytrzymałością siłową - dotyczy to tych, którzy potrafią się już podciągnąć co najmniej 15 razy. Jeśli ktoś, podobnie jak Jan Łuka, bardziej ceni sobie podciągnięcia z maksymalnym

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla zaawansowanych, Plecy  Tematy: , 0

    Jak pozbyć się bólu kręgosłupa

    Ból kręgosłupa dotyka większości osób. Czasami bywa chwilowy ale czasami dokucza już ciągle. Przyczyn jego może być wiele. Niektóre wymagają interwencji lekarza specjalisty ale w niektórych przypadkach możemy pomóc sobie sami. Warto wiedzieć jakie podjąć działania by pozbyć się bólu kręgosłupa lub uzyskać ulgę. Jeśli ból nie jest tak dokuczliwy, że musimy się natychmiast udać

    ... czytaj dalej

    Kulturystyka dla osób powyżej 45 lat, Kulturystyka dla zaawansowanych, Plecy  Tematy: , , 1

    Dysfunkcje kręgosłupa

    Kręgosłup to główne rusztowanie naszej sylwetki. Swoim kształtem powinien nieco przypominać literę S. Ale tylko przypominać. Lordoza i kifoza kręgosłupa, jeśli są prawidłowe, stanowią o jego dużej elastyczności. Nadmierne natomiast są stanem patologicznym, podobnie jak skolioza, czyli skrzywienie boczne kręgosłupa. Kręgosłup jest narażony na szkodliwe działanie różnych zewnętrznych bodźców, które mogą wywoływać różne urazy. Trening

    ... czytaj dalej

    Plecy, Podstawy kulturystyki  Tematy: , , , , , 7

    Trenuj plecy by dużo wyciskać

    Mistrzowie muszą szukać głębiej - ukryte rezerwy Jan Łuka pokazuje ćwiczenie na plecy, które pośrednio może przyczynić się do poprawienia rekordu w wyciskaniu leżąc. Okazuje się, że trenując mięśnie antagonistyczne można przyczynić się do usprawnienia koordynacji mięśniowo-nerwowej obu grup mięśni. Najlepsza dla sprawności naszego ciała jest wszechstronność w rozwoju. Wszelka asymetria zaburza pracę stawów oraz

    ... czytaj dalej

    Plecy  Tematy: , , , 0

    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *