Górne

    Ćwiczenia przydatne w technice “na górę” cz.1

    Wzmacniamy górę nadgarstka

    Andrzej Głąbała pokazuje podstawowe ćwiczenia przydatne dla zawodników walczących techniką “na górę”. Oczywiście rozwijają one świetnie zginacze przedramion.

    Zobacz cz.2

    Treść filmu

    Andrzej Głąbała prezentuje serię podstawowych ćwiczeń do “walki na górę”.

    Do ćwiczenia wykorzystujemy linkę, ewentualnie pas np. od judo, zawieszając na nim ciężar, który z kolei unosimy przy zgiętym lekko w kierunku klatki piersiowej nadgarstku. Stajemy w lekkim rozkroku, lekko w bok, by jedna noga była wykroczna, druga zakroczna, wolną ręką możemy się podpierać, postawa lekko pochylona, przedramię równoległe do podłoża, zgięty nadgarstek (nigdy prosty) i unosimy przedramię. Unosząc ciężar skręcamy do siebie nadgarstek, opuszczamy do pozycji równoległego przedramienia do podłoża (pozycja wyjściowa). Ćwiczenie wykonujemy 10 – 12 razy

    4 – 5 seriach. Oczywiście możemy zwiększać stopniowo ciężar.

    Do drugiego ćwiczenia również przyda się pas, jednakże najlepszy jest wykonany specjalnie do tego celu. Podobnie, jak w pierwszym ćwiczeniu – zawieszamy na pasie ciężar i przyjmujemy postawę lekko pochyloną, wolną ręką się podpieramy, nogi ustawione na wykroczną i zakroczną, przedramię unoszące ciężar – równoległe do podłoża – czyli przyjmujemy pozycję wyjściową.

    Unosimy ciężar NIE zmieniając ułożenia nadgarstka, nie przekręcamy, nie uginamy, przyciągamy tylko przedramię do ramienia, wytrzymujemy w górze sekundę i opuszczamy do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie daje nam siłę w utrzymaniu właściwego kąta przy siłowaniu się z przeciwnikiem. Jest to bardzo istotne, gdyż zwiększenie naszego kąta przez przeciwnika, osłabia. Zalecamy jak w pierwszym ćwiczeniu 10 – 12 powtórzeń w 4 – 5 seriach.

    Trzecie ćwiczenie jest podobne do poprzedniego, ale jest ćwiczeniem izometrycznym czyli statycznym. Polega ono na tym, że w pozycji wyjściowej czyli przedramię równoległe do podłoża, trzymamy ciężar i wytrzymujemy w tej pozycji ok. 30 sekund. Ćwiczenie daje dużą siłę, wykonujemy nie więcej niż 3 max 4 serie, ponieważ jest bardzo wyczerpujące.

     , ,
    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz

    Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

    Zaprojektowane przez Klienter.pl


    Kulturysta

    6 Sprawdzonych Sposobów Na Poprawę Sylwetki w 60 Minut

    Pobierz teraz poradnik gratis!

    Dowiesz się…

    • Jakie są metody treningowe i do jakiego celu je stosować?
    • Jak ważne są odpowiednie zmiany ilości powtórzeń?
    • Jak ustrzec się nieprzewidzianych urazów?


    Wpisz Imię: *
    Wpisz Email: *

    Więcej w armwrestling, ćwiczenia na przedramie
    Wzmacnianie palców i nadgarstków na maszynie poziomej

    Mocne palce i nadgarstek - jest czym walczyć Siłacze na rękę muszą mieć dłoń niczym imadło - w treningu dłoni...

    Zamknij